عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه برآن مرحله دوم جشن عاطفه ها در روز یازدهم مهرماه آینده برگزار و ۳۰۰ هزار پاکت هدیه در مدارس استان توزیع می شود.
وی با اشاره به انتخاب شعار 'لبخند مهر بسته به مهر شما' برای جشن امسال اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده از هر مدرسه در بین دانش آموزان نیازمند آن مدرسه هزینه می شود.
وی ادامه داد: ۴۵ پایگاه ثابت در میادین شهرها، ۱۹ پایگاه نماز جمعه، ۱۷ پایگاه سیار، ۴۰ پایگاه مراکز نیکوکاری، ۴۰ پایگاه بسیج و یک هزار و ۵۰۰ پایگاه مدارس برای برگزاری جشن نیکوکاری در آذربایجان غربی در سال جاری در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: ۴۷۰ امدادگر رسمی، غیر رسمی و افتخاری، مسوولیت برگزاری جشن عاطفه ها در استان را به عهده دارند.
سهندی اضافه کرد: مردم نیکوکار آذربایجان غربی می‌توانند برای سهولت در پرداخت کمک‌های نقدی به جشن عاطفه‌ها، از طریق واریز مبلغ خود به شماره حساب ۰۱۵۴۳۸۵۴۳۸۰۰۰ نزد بانک ملی یا از طریق تلفن همراه با واردکردن کد دستوری #۱* ۸۸۷۷ * یا با استفاده از نرم افزار های کاربردی سنا، بله، سکه، آپ در تلفن همراه اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین مردم خیّر استان می توانند از طریق سایت کمیته امداد یا با شماره گیری تلفن نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷ اقدام به پرداخت کمک های خیرخواهانه خود کنند.
وی بیان کرد: مردم نیکوکار آذربایجان غربی در سال گذشته 35 میلیارد ریال به دانش آموزان بی‌ بضاعت و نیازمند استان به‌ صورت نقدی و غیر نقدی کمک کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی افزود: پیش بینی می شود امسال مردم خیر استان با پرداخت نزدیک به 46 میلیارد ریال در جشن عاطفه ها مشارکت کنند که تاکنون 6 میلیارد ریال از این میزان جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش جهت بهره مندی از ظرفیت تشکل های دانش آموزی در قالب یاوران امداد با بیش از ۴۴ هزار دانش آموز داوطلب ثبت شده در سامانه و سازمان بسیج مستضعفین در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشن با کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی همکاری می کنند.
به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی حدود 14 هزار دانش آموز بی بضاعت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
بیست و چهارمین دوره جشن عاطفه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه و ۱۱ مهرماه در یک هزار و ۶۶۱ پایگاه سراسر استان برگزار می‌شود.
جشن عاطفه ها هر سال همزمان با آغاز سالتحصیلی در کشور برگزار می شود.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای و تسهیلات خودکفایی بخشی از این وظایف است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.