به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در دیدار صمیمی با سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری آذربایجان غربی افزود: آیین ‌نامه مربوط به طرح حمایت از اشتغال روستایی در دولت نهایی و ابلاغ شد که فرصتی بی ‌نظیر برای حمایت از اشتغال در روستاهاست.
وی ادامه داد: همچنین 87 هزار میلیارد ریال تسهیلات 14 درصدی از محل سه بخش صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بوجه و سازمان میراث فرهنگی برای فعالان بخش گردشگری در سال جاری در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: به علت تاثیر بالای صنایع دستی و گردشگری در اشتغال پایدار، دولت توجه ویژه ای به این 2 حوزه دارد و تسهیلات خوبی نیز در این خصوص در نظر گرفته شده است.
معاون رییس جمهوری اضافه کرد: وی گفت: کشورهایی با میراث‌ فرهنگی کمتر توانسته ‌اند با توسعه پروژه‌های مختلف در حوزه گردشگری درآمد زیادی را کسب کنند که با توجه به ظرفیت میراث فرهنگی قابل توجه در ایران، باید از تجربیات آنان در راستای توسعه گردشگری بهره ببریم.
مونسان ابراز امیدواری کرد که با مواهب طبیعی، تمدن گرانبها و سایر ظرفیت‌های منحصر به فرد، گردشگری نقش خود را در اقتصاد کشور بهتر از گذشته ایفا کند.
وی بیان کرد: دولت به استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی که ظرفیت‌های تاریخی زیادی دارد، توجه ویژه ای داشته و اعتبار لازم برای توسعه گردشگری این استان ها با توجه ویژه مسوولان کشوری در اختیار مدیران استانی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اهمیت گردشگری گفت: امروز گردشگری در دنیا به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده و به‌ صورت مستقیم در تولید ناخالص جهانی اثر دارد.
وی اضافه کرد: یکهزار منطقه گردشگری در کشور وجود دارد که می توان با بهره مندی مناسب ظرفیت های گردشگری کشور را افزایش داد.
به گزارش ایرنا، مونسان دیروز و امروز برای بررسی وضعیت حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آذربایجان غربی سفر کرده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.