به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی اصغر مونسان ظهر امروز پنج‌شنبه با سرمایه گذاران و فعالان گردشگری استان دیدار و گفتگو کرد.

افتتاح سرزمین موج‌های آبی ارومیه

مونسان صبح امروز نیز سرزمین موج های آبی ارومیه را که با سرمایه‌گذاری ۳۸۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری احداث شده، افتتاح کرد.

مونسان

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این آیین گفت: مجموعه موج های آبی از سال ۱۳۹۴ شمسی عملیات اجرایی خود را آغاز کرده بود و امروز به طور رسمی به بهره برداری می رسد.

جباری بیان کرد: این مجموعه تفریحی- سرگرمی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و با زیربنای ۱۰ هزار متر مربع ساخته شده است.

وی ادامه داد: همزمان با این مجتمع، سه پروژه مهمانپذیر درجه یک، هتل ۲ ستاره و مهمانپذیر درجه ۳ در شهرستان های تکاب، خوی و چایپاره به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی یکی از استان های با ظرفیت در بحث گردشگری تاریخی و فرهنگی بوده و تمام توان اداره کل میراث فرهنگی شناساندن این ظرفیت ها به گردشگران داخلی و خارجی است.

جباری گفت: همچنین در هفته دولت شاهد بهره برداری از پنج واحد اقامتی بوم گردی در استان بودیم که با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی شده است.

احداث مجموعه فرهنگی شمس تبریزی در خوی

مونسان چهارشنبه هم در آیین اختتامیه چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی گفت: عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی شمس تبریزی با هفت هزار متر مربع زیربنا به زودی در محل آرامگاه شمس تبریزی آغاز می شود.

مونسان

وی اضافه کرد: با بهره گیری از منابع مالی محلی و ملی این طرح ها انجام می شود و یادمان شمس تبریزی نیز در محل آرامگاه این عارف نامی احداث می شود.

وی ادامه داد: بخش هایی از مجموعه فرهنگی شمس تبریزی تا یک سال آینده به اتمام می رسد تا خوی به یک شهر گردشگری تبدیل شود.

 

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1001502
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.