محمدمهدی طهرانچی روز دوشنبه در چهاردهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه های آزاد سراسر کشور در تبریز اعلام کرد: در نظر داریم تا پایان امسال 40 سرای تخصصی هم در دانشگاه آزاد راه اندازی کنیم تا محیط های اقتصاد دانش‌بنیان به صورت تخصصی در این نهاد اجرا و اداره شود.
وی با تاکید بر این که نظام پایان نامه ای دیگر در برنامه های دانشگاه آزاد جایگاهی ندارد، گفت: متاسفانه آن طور که باید از ظرفیت پایان نامه های دانشجویی برای حل مسائل کشور استفاده نشده است، از این رو باید با برنامه ریزی اصولی در این حوزه، برای کاربردی کردن پایان نامه ها و حل مشکلات جامعه گام های اساسی برداشت.
وی با دفاع از هویت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ایران، گفت: اگر کسی با تقلب علمی در پایان نامه ها، بخواهد هویت این دانشگاه را خدشه دار کند، با وی برخورد خواهیم کرد.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کشور با ترسیم افق این دانشگاه گفت: در حالی که روز به روز بر آمار صندلی های خالی دانشگاه ها که نشان از مطابق نبودن رشته های تحصیلی با نیاز جامعه است، درصددیم در سال 1404 به نخستین انتخاب داوطلبان کشور برای تحصیلات دانشگاهی تبدیل شویم.
طهرانچی با بیان این که در مسیر تحول الگوهای غربی نجات بخش ما نخواهد بود، افزود: بر این اساس جهت گیری علمی و تربیتی دانشگاه آزاد باید در چارچوب معنویت باشد تا تحول مد نظر و مطلوب متناسب با شرایط موجود جامعه حاصل شود.
به گزارش ایرنا در حاشیه این همایش 2 روزه، کمیسیون‌ها و کارگاه‌های تخصصی شامل کمیسیون امور آموزشی و گسترش، کمیسیون سنجش و پذیرش، کمیسیون امور هیأت علمی، کمیسیون ارزیابی و نظارت آموزشی، کمیسیون امور دانش آموختگان و کمیسیون برنامه ریزی آموزشی و درسی با حضور معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.