به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی روز شنبه در آیین بهره برداری از این سامانه گفت: هر چقدر در ارتباط با مسایل هواشناسی اطلاعات به روز باشد به همان اندازه می توان اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث انجام داد.
ظفر محمدی افزود: ارایه پیش آگاهی های به روز و حتی ساعتی هواشناسی به مدیریت ستاد بحران استانداری ضروری بوده و هر چقدر این مرکز به دستگاه های پیشرفته و به روز سامانه های مختلف هواشناسی از جمله پایش زمین و زلزله نگاری مجهز شود، بهتر خواهیم توانست از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم.
فرماندار تبریز نیز در این آیین گفت: با راه اندازی این سامانه مدیران و مسوولان دستگاه ها می توانند در مواقع بحرانی هشدار و پیش آگاهی های لازم را به منظور انجام اقدامات پیشگیرانه کسب کنند.
علیار راستگو افزود: فرمانداری تبریز آماده است در صورت نیاز برای تجهیز بیشتر این مرکز از منابع شهرستانی کمک کند.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: مرحله اول سامانه مانیتورینگ مرکز پیش بینی تبریز با استفاده از آخرین فناوری های هواشناسی با صرف 2 میلیارد ریال از منابع ملی راه اندازی شده است.
فرخ مطلبی فر افزود: این سامانه راهکاری پیشرفته برای پایش یکپارچه شرایط جوی استان و صدور پیش بینی های جوی دقیق تر است.
وی اظهار داشت: در این سامانه اطلاعات 18 ایستگاه هواشناسی سطح زمین، جو بالای مستقر در فرودگاه تبریز، رادار هواشناسی، اطلاعات ماهواره های هواشناسی مختلف، اطلاعات 'آر.وی.آر' مستقر در فرودگاه شهید مدنی تبریز و محصولات متنوع مدل های عددی هواشناسی جهانی و کشوری به صورت آنلاین رصد می شود.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.