به گزارش ایرنا، ناصر نوروزی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی کمیته توزیع کود شیمیایی پاییزه سال زراعی 98-97 چاراویماق افزود: این جلسه در راستای هماهنگی و تعامل بیشتر عوامل ذیربط توزیع کود شیمیایی با حضور کارگزاران توزیع و ارگان های مدیریتی و نظارتی تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: ابلاغ سهمیه های تخصیصی و نحوه عملکرد کارگزاران به خرید و حمل به موقع میزان کودهای شیمیایی اوره و فسفاته سهمیه پاییزه شهرستان از مهمترین دستورات این جلسه است.
نوروزی افزود: سهمیه کود پاییزه شهرستان با فعالیت موثر کارگزاران و همکاری مثبت خدمات حمایتی در راستای تامین به موقع کود در شهرستان تحقق خواهد یافت.
وی ادامه داد: تامین نهاده های کشت (کود و بذر) از وظایف اصلی مدیریت کشاورزی شهرستان بوده که با برنامه ریزی های انجام شده مشکل خاصی در تامین میزان بذر و کود در شهرستان وجود نخواهد داشت.
چاراویماق با سه هزار و 700 نفر بهره بردار بخش کشاورزی دارای 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و سالانه بیش از 120 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی در این شهرستان تولید می شود.
محصولات عمده بخش کشاورزی چاراویماق گندم و جو، حبوبات، علوفه، تره بار و محصولات باغی و فرآورده های لبنی، عسل، چغندرقند، دانه های روغنی، انواع صیفی جات و پوست است.
این شهرستان از مهم‌ ترین مراکز تولید گندم و جو در آذربایجان شرقی به شمار می ‌رود.
چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی) و شادیان (شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی)، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با حدود 31 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.