به گزارش ایرنا، امین امینیان روز پنجشنبه در جلسه کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی هشترود افزود: فاضلاب این شهر بدون تصفیه به رودخانه شهرچایی (آقبلاغ چایی) ریخته می شود و به دلیل استفاده آب این رودخانه در کشاورزی، سلامت مردم و محیط زیست با تهدید مواجه شده است.
وی گفت: متاسفانه قبل از ساخت تصفیه خانه، شبکه فاضلاب گسترش یافته و همین امر مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.
امینیان افزود: با اینکه هزینه دفع فاضلاب از شهروندان اخذ می شود اما مشخص نیست این هزینه ها در کجا هزینه می شود و کسی در این ارتباط پاسخگو نیست.
وی همچنین از ایجاد کانون های سلامت در محلات هشترود با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این کانون ها در آگاهی بخشی به مردم در خصوص بیماری ها و پیشگیری از آنها نقش اساسی خواهند داشت.
فرماندار هشترود همچنین به مردم شهرستان اطمینان خاطر داد که آب شرب شهرستان سالم و کاملا بهداشتی است و آرسینیک موجود در آن در حد مجاز است.
رییس آب و فاضلاب شهری هشترود نیز در این جلسه از رتبه اول این شهرستان در شمالغرب در عدم پرداخت آب بها خبر داد و گفت: مردم هشترود بیش از 12 میلیارد ریال از بابت آب بها بدهی دارند که به ازای هر انشعاب یک میلیون و 300 هزار ریال می شود.
امیرحسین طالبی افزود: در هر دوره 120 میلیون ریال هزینه دفع فاضلاب بر روی قبوض از مردم اخذ می شود در مقابل 155 میلیون ریال برای حفاری، ترکیدگی، بازسازی شبکه و خسارت های شخصی به شبکه هزینه می شود.
شهرستان هشترود با 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.