یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بانکداری به اصطلاح اسلامی ارمغانی جز ترویج ربا خواری در جامعه اسلامی نداشته است و اکثر سفره‌های مومنان را آلوده به ربا کرده است. سیستم غلط بانکداری باعث تعطیلی بسیباری از تولیدی‌ها و کارخانجات شده است.

به گزارش ایسنا، سیدحمزه امینی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با گرامی‌داشت روز خبرنگار و سالگرد فرمان مشروطیت بیان کرد:‌ امروز چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز بسیاری از روستاهای کشور راه ندارند و روستاییان در زمان مراجعه به شهر به زحمت می‌افتند چرا باید به بعضی از مناطق کشور این میزان بی توجه باشند. این عدالت نیست که برخی از شهرستان‌ها حتی یک متر راه بدون آسفالت ندارند اما شهرستان هشترود در بعضی از روستاها حتی جاده خاکی نیز ندارد.

وی در ادامه بیان کرد:‌ با وجود سردسیری بودن شهرستان‌های هشترود بسیاری از روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بی بهره هستند. انتظار می‌رود دولت در اسرع وقت نسبت به گاز کشی روستاها اقدام کند. شهر هشترود به دلیل بوی ناشی از رودخانه همجوارش وضعیت نامناسبی دارد که همت دولت را می‌طلبد و دولت باید نسبت به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر و اتمام شبکه فاضلاب مدرن هشترود اقدام کند. آب شرب هشترود آرسنیک بالایی دارد و سلامتی مردم و آیندگان را تهدید می‌کند انتظار می‌رود دولت امروز که سد کرخان آبگیری می‌شود آب شرب هشترود را از این سد تامین کند.

نماینده مردم هشترود در ادامه بیان کرد: صدای العطش مردم روستاهای هشترود به گوش مسئولین برسد. آب شرب در روستاها وجود ندارد و موجب ناامیدی روستاییان شده است که مهاجرت آنها را به دنبال داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بانکداری به اصطلاح اسلامی ارمغانی جز ترویج ربا خواری در جامعه اسلامی نداشته است و اکثر سفره‌های مومنان را آلوده به ربا کرده است. سیستم غلط  بانکداری باعث تعطیلی بسیاری از تولیدی‌ها و کارخانجات شده است عدم مبارزه با فساد مالی و اداری موجب بدبینی مردم نسبت به دولت‌مردان شده است.

امینی خاطرنشان کرد: جمله‌ای از امام راحل باید یاداور شد که می‌فرمایند فرهنگ مبداء خوشبختی‌ها و بدبختی‌های ملت است. اگر فرهنگ ناصالح شد جوان‌هایی که تربیت می‌شوند با فرهنگ ناصالح بزرگ می‌شوند و در آینده فساد ایجاد خواهند کرد. به استناد همین سخن امام بزرگوار باید بگویم با این دزدی که در بین بعضی از مسئولین به ظاهر مومنمان یک فرهنگ شده است و به رده‌های پایین جامعه نیز سرایت کرده است، چگونه می توان اسلام ناب را به آیندگان معرفی کرد.

امینی خاطرنشان کرد: مسئولین رده بالای کشور باید آتش جهنم را در همین دنیا به مسئولین دزدی کننده نشان دهند و اجازه ندهند به جهان آخرت برسند. چرا که این افراد ایمانی به دنیای آخرت ندارند. اگر ایمان داشته باشند بیت‌المال را نمی‌خوردند. 40 سال است که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم و امام عزیز ما فرموده است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و امروز نیز هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد. امروز نیز بر تحریم‌های خود افزود اما باید بگویم هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد. ما دین و قرآن و رهبری داریم و نباید نگران باشیم. بلکه باید متحد و درستکار بشویم و با مدیریت صحیح از منابع غنی خود استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: بعد از این نباید مرگ بر آمریکای بیرونی گفت بلکه باید مرگ بر آمریکای درونی بگوییم و با افرادی که بیت‌المال می‌خوردند و جامعه را به این روز انداختند برخورد کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.