به گزارش ایرنا، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این سینما خواستار ورود و سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر شد و افزود: ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش فرهنگ و هنر روند پرشتابی گرفته است.
علی محرمی فرهنگ را زیربنای توسعه عنوان کرد و گفت: اگر به دنبال پیشرفت پایدار در حوزه های مختلف هستیم باید در عرصه فرهنگ سرمایه گذاری کنیم.
وی افزود: امروز با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی که ازسوی دشمنان مواجهیم که برای مبارزه در این عرصه باید بنیه های فرهنگی را تقویت کنیم و با هوشیاری در این میدان نبرد وارد شویم.
وی همچنین به اقدامات دولت در حوزه سینما در استان اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید 2 هزار و 800 صندلی به صندلی های سینماهای استان اضافه شده و سینماها 40دردصد رشد داشته اند.
فرماندار هشترود نیز علت اصلی آسیب های اجتماعی را کمبودهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای اینکه جوانان به انحراف کشیده نشوند باید در مسائل فرهنگی کار کنیم.
امین امینیان افزود: اگر در خصوص مسائل فرهنگی آنطور که شایسته شهرستان هشترود است، کار کنیم جوانان با تفریحات سالم اوقات فراغت خود را پر می کنند.
وی افزود: لازمه ایجاد نشاط در جامعه توجه به حوزه فرهنگی است و افتتاح این سینما گام مهمی در این راستاست.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگ پیش زمینه توسعه بوده و برای دست یابی به توسعه پایدار نیاز است تا بیش از پیش به این مقوله توجه شود.
وی همچنین خواستار ثبت ملی آئین شکرگذاری و برداشت گندم در هشترود شد و گفت: اگر این آئین به نام هشترود ثبت ملی شود دستاورد بزرگی برای شهرستان است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود نیز از کسب رتبه اول شهرستان در پیشبرد طرح های اشتغتل زایی در استان خبر داد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود در سال گذشته با پرداخت 30 مورد وام خود اشتغالی رتبه اول استانی را کسب کرد.
رقیه زارعی با بیان اینکه 56 کانون در مساجد شهرستان هشترود فعال هستند افزود: شهرستان هشترود جزو شهرستان های فعال در زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.
وی همچنین ازبرگزاری جشنواره خوشنویسی باب العلم و جشنواره عکس ساقه های طلایی گندم در این شهرستان خبر داد و افزود: اعتبارات این جشنواره ها جذب شده و به زودی فراخوان این جشنواره ها منتشر می شود.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.