رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حضور فعال جهاد دانشگاهی در جامعه و فعالیت‌های اجرایی سطح شهر، گفت: جهاد دانشگاهی امروزه از دانشگاه خارج شده و در مسائلی که نیاز است، ورود کرده و نقش آفرینی می‌کند و به جرات می‌توان گفت که جهاد دانشگاهی اکنون در سطح جامعه تاثیرگذاری دارد.
عزیز جوانپور در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌های اعضای هیات علمی دانشگاه را که علاقه‌مند فعالیت در سطح جامعه هستند، سازماندهی کند، افزود: این موارد نشان می‌دهد که جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به وضعیت فعلی کشور، فراتر از حال حاضر، تاثیرگذاری داشته باشد.
وی با تاکید بر این‌که جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است، اظهار کرد: هدف اصلی جهاد دانشگاهی این است که بتواند نیروهای وفادار و معتقد به انقلاب و توانمند علمی را حمایت کرده و فراتر از بروکراسی‌های اداری و بخشنامه‌های دانشگاهی، حرکت‌های جهادی و انقلابی را پیش ببرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان یکی از اصلی‌ترین اهداف جهاددانشگاهی را شتاب‌دهی به حرکت علمی با اتکا به روحیه‌ی جهادی دانست و گفت: وضعیت اخیر کشور، حرکت‌های جهادی را می‌طلبد و باید در این راستا همه نهادها و دستگاه‌ها جهادگونه عمل کنند، چنانچه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی تاسیس شد تا اهداف انقلاب را در دانشگاه‌ها پیگیری کند.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی توسط نیروهای انقلابی ایجاد شد تا هم در بحث‌های علمی، فرهنگی و حوزه‌های مختلف به دانشگاه کمک کند و فرآیند عملیاتی کردن اهداف انقلاب را در دانشگاه‌ها سرعت دهد.
وی با اشاره به  این‌که عملکرد جهاددانشگاهی، تاثیر این نهاد انقلابی را در بخش‌های مختلف می‌نمایاند، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با عملکرد خود توانسته است برخی مشکلات جامعه را به ویژه در بحث‌های علمی پوشش داده و شتاب ایجاد کند.
جوانپور در ادامه به پتانسیل‌های بسیار جهاد دانشگاهی در حل مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: ساختار جهاددانشگاهی وابسته به سیستم‌های دولتی نبوده و دست بازتری در تصمیم گیری‌ها دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.