به گزارش ایرنا، علی جهانگیری در جلسه بررسی راهکارهای توسعه صنعت کفش آذربایجان شرقی اظهار داشت: برنامه راهبردی صنعت کفش و چرم تبریز با همکاری دانشگاه تبریز تدوین‌ شده است و امیدواریم با عملیاتی شدن این برنامه شاهد تحول عظیم در این عرصه باشیم.
وی برندسازی کفش تبریز را جزو دستور کار برنامه راهبردی این صنعت اعلام و با تاکید بر بهره ‌گیری از توان متخصصان و فعالان اقتصادی به منظور برند سازی کفش تبریز، افزود: توسعه این صنعت اهتمام و عزم جدی فعالان این بخش را می طلبد.
جهانگیری با اشاره به اهتمام جمعی به منظور توسعه این صنعت در استان، گفت: بعد از سفر ریاست جمهوری به استان و بازدید از واحدهای تولید کفش و چرم، توسعه این صنعت با شتاب بیشتری در استان در حال پیگیری است.
وی افزایش ارزش‌ افزوده حاصل از تولید کفش تبریز را یکی از ضروریات این صنعت دانست و ادامه داد: افزایش کیفیت در کنار توجه به برندسازی دو مقوله مهم برای تحقق این برنامه است.
جهانگیری از انجام مراحل پایانی خرید زمین شهرک خصوصی کفش و چرم در تبریز خبر داد و گفت: باید زنجیره تولید این محصولات به‌ صورت منسجم در این شهرک در نظر گرفته شود.
وی اشاره به همکاری‌های مشترک با صندوق بازنشستگی کشور در راستای توسعه صنعت چرم و کفش، اظهار داشت: جلسات مقدماتی برای اقدامات عملیاتی در این راستا تشکیل ‌شده است و بعد از یک ماه نتایج این جلسات و نحوه همکاری‌های مشترک اعلام می ‌شود.
به گزارش ایرنا، رییس صندوق بازنشستگی کشور نیز در این نشست از انتخاب تبریز به ‌عنوان پایلوت کفش کشور خبر داد و گفت: بعد از رسیدن به بررسی‌های کارشناسی در نظر داریم بورس کفش کشور را در زمینی به وسعت 5 هزار هکتار در اطراف بازار تبریز احداث کنیم و کارهای تملک آن تقریباً به پایان رسیده است.
جمشید تقی زاده با اشاره به ظرفیت‌های برجسته شهر تبریز در صنعت چرم و کفش، افزود: این همکاری‌ها بدون شک به نفع تولید کننده و مجموعه صندوق خواهد بود.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.