اصغر تنومند روز دوشنبه در گفت و گو ایرنا افزود: در راستای تجهیز بخش آنژیوگرافی این بیمارستان این دستگاه با 12 میلیارد ریال هزینه کرد خریداری و نصب شد.
وی ادامه داد: پمپ خون قلب به عنوان یک پمپ مکانیکی برای کمک به عملکرد قلب و بهبود جریان خون در بیماران دارای نارسایی های قلبی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: این دستگاه، خون را از حفره پایین قلب گرفته و آن را به اندام های بدن پمپاژ می کند و با کمک به اندام های حیاتی موجب می شود قلب بیمار عملکرد سالمی به دست آورد.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی بخش آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین(ع) مراغه گفت: این بخش در محوطه این بیمارستان و در فضایی به مساحت یک هزار و 400 مترمربع با هزینه کرد 35 میلیارد ریال در حال تکمیل بوده و به زودی به بهره برداری می رسد.
تنومند افزود: با بهره برداری از این بخش، بیماران شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی و نیز سایر شهرهای استان های همجوار از خدمات آن بهره مند خواهند شد.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع بیش از 350 تخت بیمارستانی، مراغه را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
بیمارستان 124 تختخوابی امیرالمومنین (ع) مراغه با هشت هزار متر مربع زیر بنا در زمینی به مساحت 13هزار متر مربع در سال 1380 احداث شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.