به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در جمع مدیران و کارکنان ادارات کل تامین اجتماعی و بهزیستی استان در عکس العمل به خبر ممنوعیت آموزش به دانش آموزان با زبان محلی به نقل از وزیر آموزش و پرورش که در این جلسه به وی پیامک شده بود، افزود: ما به مسایل قومیتی و سایر مسایل دامن نمی زنیم اما مردم آذربایجان انتظار دارند حتی برخی دروس در دانشگاه ها به زبان مادری تدریس شود.
وی یادآوری کرد: آذربایجان در راه حفاظت از مرز و بوم جمهوری اسلامی همواره در خط مقدم بوده و در دوران دفاع مقدس نیز آذربایجان شرقی 10 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار یکی از خانواده های مدافع حرم این خطه با ایشان فرمودند که به کودک خود زبان ترکی یاد دهید زیراکه وی زبان فارسی را یاد خواهد گرفت، اظهار داشت: مردم این دیار همچنان که به آذربایجان و زبان خود عشق و علاقه دارند و پایبند به آرمان های اسلامی و انقلاب هستند، تجاوز و توهین به کشور را نیز خط قرمز خود می دانند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش آذربایجان در رویدادهای مهم تاریخی کشور به ویژه انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی ادامه داد: مردم این خطه همواره پیشقدم در جریان های انقلابی بودند و در این راه 2 شهید محراب تقدیم انقلاب اسلامی کردند و لشکر عاشورا نیز در دوران دفاع مقدس به عنوان لشکر نمونه کشور حماسه آفرینی های زیادی کرده است.
وی گفت: گویش های محلی سرمایه های گرانقدر کشور هستند که با فرهنگ های مختلف عجین شده اند و باید آن ها را حفظ کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان ایجاد تفرقه بین قومیت های مختلف کشور است، افزود: ما نباید با کارهای نسنجیده خود بهانه به دست آنان دهیم.
به گزارش ایرنا، برخی پایگاه های خبری به نقل از سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از ممنوعیت آموزش به دانش آموزان با زبان محلی خبر داده اند.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.