به گزارش ایرنا، جعفر سمساری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران از بخشودگی جرایم جهت بهبود فضای کسب و کار از 10 اردیبهشت تا 10 تیر ماه امسال خبر داد و افزود: 2 هزار و 567 درخواست بخشودگی جرایم از طرف کارفرمایان دریافت شد که مبلغ بدهی معوق آنها 191 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه بدهی کارگاه ها و کارفرمایان خوش حساب قابل تقسیط تا 45 ماه است، اظهار داشت: حدود 52 میلیارد تومان جرایم مربوط به تاخیر در پرداخت مشمول بخشودگی است.
سمساری، تعداد بیمه شدگان استان را 678 هزار و 965 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 165هزار نفر مستمری بگیر هستند که سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد تومان مستمری از این سازمان دریافت کردند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال نیز برای بازنشستگان و مقرری بگیران بیمه بیکاری، 564 میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده ایم.
سمساری، بیشترین مطالبات تامین اجتماعی را مربوط به شهرداری ها و اتوبوسرانی دانست و گفت: 530 میلیارد تومان از سازمان های دولتی و غیردولتی مطالبه داریم که قابل تقسیط است.
وی همچنین از پرداخت مطالبات مستمری بگیران تا مرداد ماه خبر داد و در مورد افزایش حقوق مستمری بگیران نیز اظهار داشت: میزان افزایش حقوق حداقل بگیران 19 درصد و سایر سطوح 13 درصد است.
سمساری از اجرای طرح میز خدمت در شعب این سازمان خبر داد و گفت: اجرای طرح میز خدمت در شعب تأمین اجتماعی به عنوان یک تکلیف دولتی و سازمانی و هدف از اجرای آن ارایه خدمات مطلوب به ارباب رجوع و تربیت کارکنان و افزایش نقش چند مهارتی آنان است.
وی بهره گیری از همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جهت اجرای این طرح به منظور تسهیل امور مخاطبان را ضروری دانست و افزود: شعب تأمین اجتماعی استان با اجرای طرح ساختار نوین خدمات در شعب تابعه، در ارائه خدمات میز خدمت در کشور پیشرو است.

** ارایه خدمات رایگان به 2 میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته حدود 2 میلیون نفر بیمه شده از مراکز درمانی ملکی استان خدمات رایگان دریافت کردند، افزود: 12 درمانگاه تامین اجتماعی در سطح استان در دو نوبت با همه امکانات خدمات ارایه می دهند.
جمال الدین نیکنامی با بیان اینکه سال گذشته 970 میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده است که 280 میلیارد تومان درمان مستقیم و 690 میلیارد تومان در بخش درمان غیر مستقیم می باشد، گفت: سال گذشته برخی خدمات بیمارستانی ارتقا یافت که خرید و استقرار سه دستگاه رادیولوژی دیجیتال، یک دستگاه رادیولوژی پانوراکس و دستگاه سی تی اسکن آخرین نسخه از جمله این اقدامات است.
وی از کسب سیستم مدیریت کیفیت (ایزو 9001 )برای سیستم درمانی و واحدهای تابع آن نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: بیمارستان عالی نسب تنها بیمارستان استان است که مجوز خدمات به خارجی ها را دریافت کرده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، ارتقای هتلینگ بیمارستان و خرید تجهیزات برای بیمارستان های تامین اجتماعی، توسعه درمانگاه های جدید در شهرستان ها با 3 هزار و 500 متر مربع را از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی برشمرد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.