حمید شکری در حاشیه بازدید از مسیر روستای علویان در جمع خبرنگاران افزود: این مسیر به دلیل تردد بالای گردشگران از شهرهای مختلف استان و کشور و نیز روستاهای بالادست سدعلویان مسیرگشایی و تعریض می شود.
وی اضافه کرد: برای این منظور تاکنون و با مشارکت مردمی، دهیاری و بخشداری مرکزی 260 مترمربع تملک زمین و 130 متر جدول گذاری شده است.
وی گفت: برای اجرای این طرح یک میلیارد و 550 میلیون ریال شامل 800 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری روستای علویان و 750 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات روستاهای بالادست هزینه می شود.
شکری افزود: با اجرای این طرح، مسیر 14 متری خیابان اصلی این روستا به 20 متری تبدیل شده و با تعریض آن تردد در این مسیر گردشگری تسهیل می شود.
این مسیر در حال حاضر تعریض و جدول گذاری شده و به زودی آسفالت ریزی و آماده بهره برداری خواهد شد.
وی افزود: ساماندهی این مسیر روستایی علاوه بر توسعه و رونق گردشگری، تردد روستاییان از جمله روستاهای تازه کند، قشلاق، صومعه، هریس، اوزبک، آشان و یایشهری را نیز تسهیل می کند.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح در راستای توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سدعلویان انجام شده و در آینده نزدیک شاهد ادامه و توسعه این طرح نیز خواهیم بود.
وی افزود: همچنین در راستای توسعه گردشگری، با همکاری دهیاری روستای علویان و بخشداری مرکزی و نیز مشارکت مردمی، بازارچه ویژه تولیدات و صنایع دستی این روستا و روستاهای بالادست سدعلویان ایجاد خواهد شد.
بخش مرکزی مراغه با 74 روستا دارای 68 هزار نفر جمعیت بوده که تمامی روستاها دارای شورای اسلامی با 245 نفر عضو و 66 روستای این بخش نیز دارای دهیاری است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.