به گزارش ایرنا، حمید شکری شنبه شب در نشست بررسی رفع موانع تولید مراغه افزود: تسهیلات واریزی به عنوان بهین یاب از سوی دولت به واحدهای تولییدی دارای بدهی در راستای رونق تولید بوده و بانک ها اجازه برداشت این مبالغ را به هر عنوانی ندارند.
وی ادامه داد: در این راستا، بانک صادرات استان در اقدامی خلاف قانون با برداشت این تسهیلات بدون اطلاع واحد تولیدی مرتکب تخلف شده و موجب تضییع حقوق این شهرستان در زمینه رونق تولید شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون نیز متاسفانه بانک صادرات در این شهرستان با وجود معرفی چند واحد تولیدی برای تسهیلات از سوی کارگروه، از پرداخت تسهیلات خودداری کرده است.
وی گفت: انتظار از شعب بانک صادرات این شهرستان این بود که از حقوق واحدهای تولیدی این شهرستان دفاع کرده و راهکاری برای رونق تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راکد بیاندیشند.
شکری افزود: با این گونه رفتارهای خارج از ضابطه بانک ها، به جای رونق و توسعه تولید و اقتصاد شاهد تعطیلی آنها خواهیم شد.
وی با بیان اینکه اجازه توقف تولید و صدور اجرائیه برای واحدهای بدهکار در این شهرستان داده نخواهد شد ادامه داد: باتنک ها موظف هستند با رایزنی با مدیران بالادست خود، راهکار موثری برای برون رفت از مشکلات بانکی واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان پیدا کنند.
وی اضافه کرد: احصای مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی، به عنوان وظیفه و رسالتی مهم بر دوش مسئولان بوده زیراکه با تحقق این امر مشکل بیکاری و اشتغال جوانان نیز در این منطقه مرتفع خواهد شد.
از حدود 150 واحد صنعتی و تولیدی در مراغه 50 درصد راکد و غیرفعال هستند.
نرخ بیکاری در این شهرستان 18 درصد و بالاتر از میانگین11 درصدی آذربایجان شرقی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.