رییس سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شهید چمران در قله‌ی مدارج علمی زاهدی بی پیرایه و ساده بود، گفت: او انسانی بود که "علم و عمل" و "علم و ایمان" را با هم در آمیخته بود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حسین جدیری در دیدار اساتید بسیجی با امام جمعه تبریز به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، اظهار کرد: ۳۱ خرداد سالروز شهادت انسانی است که با ابعاد گوناگون شخصیتی اسوه‌ای از سلاله‌ی پاکان بوده و پدر یتیمان و دشمن سر سخت کافران بود.
وی با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت دکتر چمران به عنوان روز گرامیداشت بسیج اساتید، اظهار کرد: پیشنهاد و نامگذاری این روز به نام بسیج اساتید به فرموده حضرت آقا پیشنهادی معنادار و پرمغز بود.
رییس سازمان بسیج اساتید استان ادامه داد: طرد سلطه‌ی جهانخواران و استکبار جهانی و ایجاد امیدواری در دنیای اسلام برای دستیابی به عدالت جهانی و همچنین بیداری توده‌های حق طلب و آزادی‌خواه از جمله آرمان‌های این انقلاب بود.
وی خاطرنشان کرد: هنوز نفرت مستکبران از این انقلاب به سردی نگراییده و هر روز با روکشی رنگین و مخملی بر دست چدنی خویش طرحی نو ریخته و فتنه‌ای هوشمندانه و مرموز علیه انقلاب اسلامی به پا می‌کنند. 
وی گفت: دشمن از جنگ سخت، نیمه سخت و نرم گرفته تا آشوب های داخلی، قومی و اجتماعی و از عملیات روانی گرفته تا جنگ اقتصادی و تحریم های گوناگون علیه ایران اسلامی حربه می‌چیند.
جدیری در ادامه تاکید کرد: رهبری و مردم ایران با چهل سال ایستادگی، مقاومت، رادمردی و خلل ناپذیری توطئه‌های آمریکا و همدستانش را نقش بر آب کرده و اثبات کرده‌اند که مردم ایران در مقابل تجاوز و زورگویی‌ها ایستادگی می‌کنند.
وی با اشاره به مسیر رشد و پویایی انقلاب اسلامی ایران از پیروزی انقلاب تا تشکیل تمدن اسلامی، گفت: دانشگاه تراز انقلاب است که باید همپای سایر حوزه‌ها تمدن ساز باشد.
وی تاکید کرد: تلاش در جهت دستیابی به جایگاه مقتدر، عزتمند و مستقل برای ایران، افزایش سرعت رشد علمی برای رسیدن به مرجعیت علمی در منطقه و جهان، ایجاد و تقویت هویت افتخارآمیز ایرانی-اسلامی، روحیه خودباوری و اعتماد عمومی و اجتماعی، ایجاد بصیرت هم در بین اساتید و دانشجویان، تربیت قوه عاقله جامعه و پرورش انسان‌ها و مدیرانی در تراز شهید چمران و تراز انقلاب از جمله مواردی است که در سرلوحه‌ی برنامه‌های بسیج اساتید قرار دارد.
در ادامه‌ جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در رابطه با دانشگاه و فضای جامعه پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.