جلال رحیم زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به وجود 34 استخر و مزارع پرورش قزل آلا در این شهرستان به ظرفیت یک میلیون قطعه بچه ماهی و تولید 603تن گوشت قزل آلا اظهار داشت: 18مورد سد خاکی شهرستان ماهی دار شده است.
وی اضافه کرد: امسال نیز در سدهای کزرج، صومعه علیا و آیدوغموش، 103 هزار قطعه بچه ماهی آبی با وزن بالای 50 گرم توسط بهره برداران رهاسازی شده و مدیریت جهاد کشاورزی نیز برای سه مورد سد خاکی به تعداد 18 هزار قطعه بچه ماهی ترویجی با وزن 50 گرم کمک بلاعوض کرده است.
رحیم زاده با بیان اینکه استخرهای ذخیره کشاورزی از منابع خوب تامین پروتئین مورد نیاز کشاورزان و جوامع روستایی به شمار می روند، افزود: در سال جاری طبق سنوات گذشته بیش از 59 مورد از استخرها با 30 هزار قطعه بچه ماهی گرم آبی با کمک و همیاری کشاورزان ماهی دار شده است‌.
وی گفت: عملیات اجرایی طرح مطالعاتی پرورش متراکم کپور خالص در قفس، در سد آیدوغموش یک قفس با پنج هزار قطعه بچه ماهی کپور و 2 مورد استخر پلیمری با 2 هزار قطعه بچه ماهی، آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه با اشاره به میزان 940 تنی تولید ماهی در سال گذشته از افزایش 184 تنی تولید ماهی نسبت به سال 1395خبر داد.
شهرستان میانه با 200 هزار نفر جمعیت در 165کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.
7231/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.