اکبر فتحی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام راحل در سال 1358 گفت: 49 طرح آماده بهره برداری در بخش های آب و خاک، 5 طرح در زیر بخش تولیدات دامی و شیلات، 2 طرح در زمینه صنایع کشاورزی و 2 طرح در زمینه تولیدات گیاهی است.
وی همچنین گفت: در هفته جهاد کشاورزی عملیات کلنگ زنی 4 طرح نیز در بخش آب و خاک و حوزه معاونت توسعه مدیریت آغاز می شود.
فتحی افزود: مرغداری تمام خودکار 120هزار قطعه ای در کرج آباد شهرستان مراغه ، گاوداری شیری در آغجه کهل مراغه، طرح آبیاری قطره ای در سطح 67 هکتار روستای ترخانلر شهرستان هشترود و سردخانه آمونیاکی به ظرفیت 5 هزار تن در شهرک صنعتی شهرستان اهر از جمله طرح های قابل افتتاح استان آذربایجان شرقی هستند.
وی اعلام کرد: برای راه اندازی این طرح ها 475میلیارد ریال از منابع مختلف دولتی، بانکی و آورده شخصی مجریان طرح هزینه شده است.
فتحی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از جمله رکن‌های اساسی و مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور محسوب می شود، گفت: همه تلاش خدمتگزاران سازمان جهاد کشاورزی بر تحقق محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در زیربخش های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی جهت نیل به خودکفایی در محصولات اساسی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است.
27 خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی است که بعدها به عنوان جهاد کشاورزی تغییر یافت.
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.