جلال رحیم زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه افزایش جمعیت، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی ها زنگ هشداری برای بحران آب است، افزود: با روش های نوین و تحت فشار آبیاری می توان میزان بهره وری را بالا برد.
وی با بیان اینکه در تولید تمامی محصولات کشاورزی می توان از آبیاری تحت فشار استفاده کرد، گفت: در اراضی شیب دار روش های آبیاری تحت فشار بدون مسطح کردن می تواند به پایداری خاک کمک کند.
رحیم زاده با اشاره به میزان 50 تا 60 درصدی صرفه جویی در میزان مصرف آب با روش های آبیاری تحت فشار، اظهار داشت: ترویج و توسعه آبیاری های تحت فشار با برگزاری کلاس های آموزشی یکی از مهم ترین اقدامات جهاد کشاورزی در نهادینه سازی این روش در بین کشاورزان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه از حمایت ویژه دولت از اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته 59 میلیارد ریال در قالب اعتبارات بلاعوض و طرح های انفرادی و گروهی به کشاورزان شهرستان پرداخت شد و در سال جاری نیز 100 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض به همین منظور در نظر گرفته شده است.
شهرستان میانه با جمعیت 190 هزار نفر، دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بیش از 330 پارچه روستا است که در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
7231/6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.