رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۸۳ نفر از محکومان مالی جرایم غیر عمد با بیش از ۵۰ میلیارد تومان بدهی، چشم انتظار کمک خیران هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری در مراسم جشن گلریزان با اعلام این خبر اظهار کرد: سال گذشته جشن گلریزان با حضور خیران استان برگزار و در مجموع، حدود چهار میلیارد تومان کمک اعم از نقدی و تعهد جمع آوری شد که بخشی از تعهدات اجرایی شده‌اند، در سال گذشته، ۳۶۸ نفر به کمک خیران با بدهی حدود ۳۳ میلیارد تومان آزاد شدند که ۱۳ نفر از آنان، خانم و ۳۵۵ نفر آقا بودند.
وی اضافه کرد: پنج میلیارد و ۳۵۹ میلیون تومان از این میزان بدهی، با گذشت شکات، ۱۷ و نیم میلیارد از طریق اعسار و تقسیط از طریق دادگاه، ۴۰۰ میلیون از راه آورده مددجویان، شش میلیارد تومان و ۲۵۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات و سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون کمک ستاد دیه پرداخت شد.
وی گفت: به منظور آزادسازی محکومان جرایم غیرعمد مانند تصادفات و حوادث کارگاهی، تسهیلات، کمک‌های نقدی و غیر نقدی در قالب کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است تا محکومانی که به دلیل مشکلات روز مره‌ی اقتصادی از عهده پرداخت بدهی برنیامده‌اند، آزاد شوند.
مظفری در ادامه بیان کرد: کمک به نیازمندان، جزو آموزه‌ها و شیوه بزرگان دینی ماست، حال که خطا، اشتباه و انحراف از قانون مشکل ساز شده و عده‌ای از هم وطنانمان را اسیر زندان و گرفتار کرده است، به این معنی نیست که خود را از برطرف کردن مشکلات آنان بی نیاز ببینیم، هر چند عدالت اجتماعی لازم و مقررات ما لازم‌الاتباع است و باید محترم شمرده شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.