حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه موارد مطرح شده توسط وزیر خارجه امریکا که به تازگی از کسوت جاسوسی خارج شده است، نشان دهنده بازگشت این کشور به دوران جرج بوش پسر است، گفت: با وجود گذشت 2 دهه شاهد تکرار خواسته های همان دوران هستیم در حالیکه شرایط خیلی تغییر کرده است.
وی اظهار داشت: راهبردهای امریکا در منطقه برای مهار انقلاب اسلامی ایران مانند خلق داعش و جنگ های نیابتی با شکست مواجه شده و محور مقاومت در حال فتح سنگرهاست.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه نتایج انتخابات اخیر در کشورهای عراق و لبنان نشانه افزایش تاثیرگذاری اسلام در کشورهای منطقه است، گفت: نقشه وزیر تازه کار امریکا هرگز محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شرایط پایبندی جمهوری اسلامی به برجام را به صورت شفاف مطرح کردند، گفت: زمزمه های ضد و نقیضی از رویکرد اروپائیان در این زمینه به گوش می رسد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه پشت نکردن اروپائیان به امریکا امری بدیهی است، ادامه داد: رهبری با طرح شروط نظام تکلیف همه را در این خصوص مشخص کردند.
وی با اشاره به اینکه جبران عهد شکنی امریکا در مورد برجام و ارتباط ندادن مسائلی مانند توان موشکی ما به برجام از شرایط ما برای تداوم این توافق است، گفت: اگر پای آرمان های نظام بایستیم پیروز مذاکرات خواهیم بود و امریکا و صهیونیست در اعمال فشار به جمهوری اسلامی باز شکست خواهد خورد.
حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان به تازگی دستور آزادی 630 زندانی این کشور را صادر کرد، گفت: سهم زندانیان اسلام گرا تنها 10 نفر است و انتظار داریم بقیه زندانیان اسلام گرا به خصوص روحانیون زندانی هم آزاد شوند.
وی با بیان اینکه آینده انقلاب و حفظ عزت نظام در دست جوانان است، بر اهتمام بیشتر مسوولان در حل مشکلات این قشر به ویژه موضوع اشتغال تاکید کرد .
اتمام جمعه با اشاره به مناسبت های هفته ، فرا رسیدن 10 رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: وی همیار با وفای پیامبر گرامی اسلامی بود و نقش مهمی در تحقق رسالت حضرت محمد مصطفی (ص) داشت .
وی همچنین رحلت حجت الاسلام حسنی امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفت و افزود: این مجاهد نستوه نقش اساسی در مبارزه با ضد انقلاب در دوران قبل و پس از پیروزی داشت .
امام جمعه تبریز همچنین هفتم خرداد سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی را گرامی داشت و از نمایندگان مجلس خواست همت بیشتری در خدمت به مردم و رفع مشکلات داشته باشند.
حجت الاسلام آل هاشم نمازگزاران را به قرائت قران و انفاق در راه خدا توصیه کرد و گفت: با وجود افزایش بارندگی های استان، استفاده بهینه از آب ضروری است.
به گزارش ایرنا، نمازگزاران تبریزی پس از نماز جمعه در آئین تشییع شهید حامد محمدی از سربازان نیروی انتظامی که در منطقه سردشت به شهادت رسیده است، شرکت کردند .
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.