به گزارش ایرنا، علی محرمی یکشنبه شب در جلسه معرفی اعضای جدید شورای نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری افزود: هم اکنون ٩٠ آموزشگاه آزاد هنری در حوزه‌ هنر موسیقی در سطح استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ٥٣ آموزشگاه در تبریز و ٣٧ آموزشگاه در شهرستان هاست.
وی با بیان اینکه ٤١ آموزشگاه نیز در حوزه هنر خوشنویسی استان فعال است، اظهار داشت: هنرجویان علاقه مند به آموزش در این رشته ها در ٣٠ آموزشگاه در تبریز و ١١ آموزشگاه در شهرستان ها آموزش می بینند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌شرقی تعداد آموزشگاه های آزاد هنری در حوزه هنرهای تجسمی را ١٠٨ باب اعلام و یادآوری کرد: از این تعداد ٨٦ آموزشگاه در تبریز و ٢٢ آموزشگاه در شهرستان هاست.
محرمی با بیان اینکه در حوزه هنر نمایش نیز ٧ آموزشگاه در استان فعال است، ادامه داد: سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری فعالیت های فرهنگی و هنری به خود مردم است و در آموزشگاه های آزاد هنری نیز بار اصلی آموزش بر عهده آموزشگاه هاست.
وی اظهار داشت: با ورود هنرمندان و مردم به این عرصه، کارهای فرهنگی و هنری با کیفیت ارایه می شود و تولیدات هنری به رشد و بالندگی دست می‌یابد.
محرمی با اشاره به موضوع تفویض صدور مجوز به استان برای آموزشگاه های آزاد در رشته های تجسمی،‌ نمایش،‌ خوشنویسی و موسیقی، افزود: این امر موجب ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت آموزشگاه های آزاد هنری شده است.
شورای رسیدگی و نظارت بر عملکرد آموزشگاه های آزاد هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ‌رییس اداره امور هنری اداره کل، کارشناس مسایل دینی و کارشناسان مسایل هنری بر حسب موضوع تشکیل می‌شود و مصوبات این شورا با رای اکثریت اعضا قابل اجراست.
بررسی و تایید صلاحیت هیات موسس،‌ مدیرمسوول و جانشین، ‌نظارت بر عملکرد برنامه های آموزش هنری آموزشگاه های استان و اتخاذ تصمیم نسبت به صدور یا لغو اجاره تاسیس آموزشگاه از جمله وظایف شورای نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری است.
در این جلسه استادان کریم صدق‌روحی، وجدنیا، کرمانی، نصیری، قره‌باغی، غلامرضا میرزازاده،‌ رامین ریاضی و نازیلا ایرانزاد به عنوان اعضای جدید شورای نظارت بر آموزشگاه های آزاد هنری انتخاب شدند.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.