به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در جمع اعضای جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته هلال احمر گفت: هدف هلال احمر تلاش برای تسکین آلام بشری و کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار در میان ملتهاست و به عنوان یک سازمان ارزشی برای حفظ حرمت و کرامت انسانی، فارغ از جناح بندی ها و مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی در جهت خدمت به مردم تلاش می کند.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر امروز می تواند به عنوان یک نهاد ارزشی ادعا کند که عمل بجای حرف را شعار خود قرار داده است و نیروهای آن برای نجات حادثه دیدگان در مواقع بروز بحران ها و حوادث، جان خود را به خطر می اندازند.
حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به اینکه پیام اصلی هلال احمر صلح است، خاطرنشان کرد: صلح نماد دوستی و همزیستی مسالمت آمیز و گویای حق حیات قائل شدن به هر ایده و عقیده ای است.
وی گفت: هلال احمر با تربیت امدادگران جوان و دلسوز و آموزش افراد متخصص و دلسوز و انتقال و ارائه آموزش های امدادی به آحاد و اقشار مختلف مردم سعی می کند آنان را به هنگام وقوع حوادث در مصونیت نگه دارد .
امام جمعه تبریز یکی دیگر از وظایف هلال احمر را ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی اعلام کرد و گفت: ارسال کمک ها و اعزام عوامل امدادی به سایر کشورها و کمک به امر توانبخشی و تلاش برای دفاع از ارزش های انسانی از دیگر وظایف مهم هلال احمر است.
وی از هلال احمر به عنوان فرشته نجات یاد کرد و گفت: جمعیت هلال احمر با بکارگیری نیروهای سازمانی و داوطلب و بهره گیری از انسان های فداکار و ایثارگر تلاش می کند که سفیر صلح و دوستی و فرشته نجات مصدومان و گرفتاران باشد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تجلیل از سرعت عمل نیروهای هلال احمر در حوادث خاطرنشان کرد: نیروهای هلال احمر در سیل و زلزله و آتش سوزی اولین نیروهایی هستند که در محل حاضر شده و اقدام به امدادرسانی می کنند .
سعید کنعانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی نیز گفت: موفقیت در عملیات های مختلف امدادی در داخل کشور و ماموریت های درمانی خارج از کشور مرهون و مدیون اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر است.
8 می روز جهانی صلیب سرخ است و در کشورمان از 13 تا 19 اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نام گذاری شده است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.