به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، ایوب بهتاج عصر یکشنبه افزود: طبق روال هرساله جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره قیه امسال نیز همزمان با کوچ عشایر در منطقه گردشگری و سر سبز 'هارنا' از توابع شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.
بهتاج خاطر نشان کرد: در پی استقبال گسترده اهالی منطقه و همچنین استان ها و شهرستان های همجوار، قصد داریم که امسال این جشنواره را گسترده تر و با شکوه تر از سال های گذشته و به صورت کشوری برگزار کنیم.
مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره در رشته های ورزشی مختلف و متنوع از جمله طناب کشی، دوومیدانی و کشتی آشیرما در بخش مردان، تیراندازی با کمان به صورت سواره در بخش بانوان و همچنین کورس سواره در دو بخش بانوان و آقایان انجام می گیرد.
وی با بیان این موضوع که امسال با تلاش های کمیته های مختلف برگزاری جشنواره، پیست اسب دوانی را یک هفته قبل از برگزاری مراسم آماده شده است اظهار کرد: در این دوره با برگزاری جشواره به صورت کشوری، افزایش تعداد کورس های این جشنواره را پیش بینی کرده ایم.
بهتاج یادآور شد: در ادامه تکمیل پروژه پیست سوارکاری 'هارنا' امسال نیز شاهد تکمیل بخش دیگری از جایگاه اهدا جوایز و تماشاگران بودیم که امیدواریم با سرعت بخشیدن به این روند پیست سوارکاری قره قیه (هارنا) تبدیل به پیستی مجهز و دائمی برای برگزاری مسابقات و جشنواره های کشوری و بین المللی گردد.
بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره قیه 'هارنا' چهاردهم اردیبهشت ماه جاری در منطقه قشلاق (هارنا) شهرستان کلیبر برگزار خواهد شد.
شهرستان کلیبر یکی از زیباترین شهرستان های بکر ایران است که در 180 کیلومتری شمال غرب تبریز و همجواری با مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.
9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.