به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع قرآنی اباصالح المهدی (عج) مراغه افزود: انس با قرآن کریم و بهره گیری از آموزه ها و مکتب انسان ساز آن، از عوامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم نظام اسلامی است.
وی ادامه داد: تربیت قرآنی نسل های آینده و الگو قراردادن آموزه های آن، زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگی و اجتماعی و اعتلای کشور و نظام اسلامی و بیمه شدن آن در برابر تهدیدات دشمنان است.
وی اضافه کرد: انس با این کتاب آسمانی، موجب افزایش و ارتقا ضریب امینت اخلاقی خانواده ها شده و از بروز ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی پیشگیری می کند.
آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه جوانان به فراگیری قرآن کریم نیاز دارند گفت: جوانان و آینده سازان کشور با تاسی به آموزهه های قرآنی در برابر ابرقدرت های پوشالی دنیا ایستاده اند.
وی با اشاره به وجود استعدادهای قرآنی در این شهرستان افزود: شناسایی این ظرفیت های نهفته در بین جوانان و نوجوانان، زمینه ساز شکوفایی آنان در عرصه فرهنگ قرآنی است.
وی اضافه کرد: مسئولان و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در کنار خیران قرآنی باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت اسلامی نسل های آینده فعال تر از همیشه در جامعه حضور یابند.
مدیرمسئول مجموعه موسسات قرآنی اباصالح المهدی (عج) نیز در این آیین با اشاره به فعالیت های قرآنی این موسسه در شهرهای مختلف گفت: ساختمان جدید این موسسه در مراغه هم اکنون با 500 متر مربع بازسازی شده و در زمینه فرهنگ قرآنی و آموزش های آن فعالیت می کند.
حجت الاسلام قادر امینی افزود: عملیات احداث مجتمع آموزشی فرهنگی این موسسه نیز در این شهرستان به همت خیران در زمینی به مساحت یک هزار و 48 متر مربع آغاز شده و در کمتر از پنج سال در پنج طبقه با کاربری های آموزشی و فرهنگی ساخته می شود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این مجتمع، 500 نفر از دانش آموزان در نوبت صبح و 500 نفر دانش آموز قرآنی نیز در نوبت بعد از ظهر از کلاس های آموزش قرانی در رشته های مختلف بهره مند خواهد شد.
وی با بیان اینکه دو مجموعه جدید قرآنی نیز به زودی در این شهرستان افتتاح خواهد شد اضافه کرد: کمک خیران قرآنی موجب تسریع در فعالیت این مراکز فرهنگی خواهد شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.