رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مدیران اجرایی اقتصاد کشور با مسئولان استان آذربایجان شرقی و سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: به منظور تسهیل در صادرات از منطقه آزاد ارس، شرکت های صادرکننده ارس در سطح یک گمرکی قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، فرود عسگری با اعلام این خبر گفت: شرکت های صادرکننده منطقه آزاد ارس در سطح یک گمرکی کشور قرار می گیرند تا بدون تشریفات کارشناسی بتوانند محصولات تولید خود را صادر کنند. 

وی تصریح کرد: این موضوع شامل دستگاه های صنعتی شرکت های صادرکننده نیز می شود و این شرکت ها می توانند دستگاه های خود  را بدون تشریفات معمول برای تعمیر و تکمیل به کشورهای دیگر منتقل کنند. 

عسگری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هم اکنون سامانه جامع گمرکی در منطقه آزاد ارس دایر شده است و وحدت رویه در تمام گمرکات کشور از جمله گمرک های مستقر در مناطق آزاد می تواند به بهبود وضعیت صادرات و واردات مواد اولیه کمک کند. 

وی تاکید کرد:  نظرات فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس و مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه مشکلات گمرکی جمع بندی شده و در جلسات آتی به این موارد رسیدگی خواهد شد. 

  در نشست اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، استاندار آذربایجان شرقی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، روسای سازمان های بورس و اوراق بهادار، امور مالیاتی کشور، گمرک کل ایران، صندوق توسعه ملی، معاون رئیس امور مالیاتی، مسئول سرمایه گذاری‌های خارجی کشور، مدیران عامل بانک‌های ملی و سپه و معاونان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزادارس، امام جمعه و مسئولان شهرستان جلفا و 25نفر از سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس حضور داشتند که در این نشست 4ساعته سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس مشکلات و موانع موجود را با هیات اقتصادی در میان گذاشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.