جلال رحیم زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کاهش شدید دما طی هفته گذشته در شهرستان، افزود: در آخرین روزهای فروردین ماه نفوذ سرمای دیرس بهاره، به ویژه افت دمای هوا موجب شد که به رغم هشدارها و اقدامات صورت گرفته خسارت سنگینی به باغداران میانه وارد شود.
وی با بیان اینکه روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه امسال دمای هوا در این شهرستان تا منفی سه و حتی چهار درجه کاهش یافت، تشریح کرد: سرمای بی سابقه در این فصل درختان میوه این شهرستان را که به بار نشسته بودند، از بین برد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه میزان خسارت به باغات این شهرستان را براساس برآوردهای کارشناسان جهاد کشاورزی بیش از 80 درصد اعلام کرد و یادآور شد: 100 درصد محصول درختان گردو، 90 درصد محصول درختان دانه دار و 80 درصد محصول درختان سیب براثر سرمازدگی خسارت دیده اند.
وی با اشاره به وارد شدن این میزان خسارت با وجود تدابیر و اقدامات انجام شده از سوی مسوولان و باغداران، یادآور شد: باغداران شهرستان میانه با دارا بودن بیش از10 هزار هکتار باغ میوه سالانه بیش از 200 هزار تن انواع محصولات سردرختی به بازار عرضه می کنند.
رحیم زاده به سنگین بودن خسارت ناشی از سرمازدگی اشاره کرد و خواستار حمایت فوری و جبران خسارت باغداران این شهرستان شد.
وی تاکید کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید نسبت به برآورد خسارت وارده و پرداخت غرامت به باغداران اقدام کند.
وی از بانک های عامل نیز خواست با توجه به این خسارت، زمینه استمهال بدهی کشاورزان را فراهم کنند.
شهرستان میانه با 190 هزار نفر جمعیت در 165 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.
7231/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.