به گزارش خبرآنلاین از تبریز، یعقوب فتح اله زاده سردرودی با اعلام اینکه بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۶ مبلغ 137 میلیارد ریال بود که نزدیک به 115میلیارد و 183 میلیون ریال آن از محل درآمدهای عمومی شهرداری و مساعدت‌های دولتی وصول شده است.
وی افزود: مبلغ 54 میلیارد و 541 میلیون ریال از محل مساعدت‌های دولتی و 60 میلیارد و 642 میلیون ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری سردرود جذب و وصول شده است.
به گفته یعقوب فتح اله زاده، درآمد شهرداری سردرود از محل درآمدهای عمومی و مساعدت‌های دولتی در نیمه دوم سال 71 میلیارد و 952 میلیون ریال و در نیمه اول سال نیز 43 میلیارد و 231 میلیون ریال بوده است.
فتح اله زاده سردرودی با بیان اینکه در باب هزینه ها نیز طی سال گذشته 70 میلیارد و 332 میلیون ریال صرف هزینه های اداری و شهری شده است گفت: مبلغ 18 میلیارد و 590 میلیون ریال به آسفالت معابر اصلی و فرعی و لکه گیری پرداخت شده است.
وی افرود: مبلغ 34 میلیارد و 922 میلیون ریال نیز صرف پروژه های عمرانی شامل تملک اراضی و املاک، احداث فضای سبز، احداث ساختمان آتش نشانی، دفع آب های سطحی، آبشار پارک مره خونی و... شده است.
شهردار سردرود با اشاره به درآمدهای عمومی شهرداری افزود: عمدتا از ردیف صدور پروانه ساختمانی، عوارض و جرایم ماده صد، عوارض نوسازی و کسب و پیشه حاصل می شود که متاسفانه بطور بایسته و شایسته توفیقی حاصل نشده که انتظار می رود تمامی شهروندان سردرودی با پرداخت بدهی خود به شهر و شهرداری نقش خود را در توسعه عمرانی و زیبایی شهرشان ایفا کنند.
فتح الله زاده ادامه داد: با این نگرش در سال ۹۶ فقط ۵۱ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و ۲۳۱ فقره نیز پرونده ماده صد تشکیل یافته که متاسفانه ۱۱۹ مورد آن رای تخریب و ۱۱۲ مورد آن رای ابقا و جریمه دارند که این امر باز هم کمک چندانی به حل مشکل شهروندان و جذب درآمد برای شهرداری نمی کند.
شهردار سردرود با اشاره به اینکه شواهد موجود حاکی از آن است در نیمه دوم سال ۹۶ با تلاش مضاعف تک تک کارکنان شهرداری و نیز ارشادات و راهنمایی های شورای شهر، شاهد وصول میزان بیشتری از مطالبات راکد شهرداری از بدهکاران بودیم که با مدیریت و انضباط مالی نه تنها مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و حقوق و مزایای کارکنان نیز بموقع تسویه شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مبلغی درآمد نیز در حساب شهرداری ذخیره شده تا انشالله در تملک مغازه های ورودی خیابان القلندیس و قسمتی از خیابان امام خمینی(ره) پرداخت و هزینه شود.
یعقوب فتح اله زاده سردرودی با تقدیر از اعضای شورای شهر، کارکنان ستادی و عملیاتی شهرداری و نیز شهروندانی که با حس وظیفه شناسی برای شهرشان در تمامی مواقع در کنار مدیریت شهری بودند، گفت: امیدوارم در طول سال ۹۷ هم که سالی سخت از نظر مالی و اقتصادی برای کشور و شهرمان خواهد بود ما را در تمامی زمینه ها همراهی و یاری نمایند و شرمنده شهروندان فهیم سردرودی نباشیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 904345
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.