داوود بهبودی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موضوعی که تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال مطرح‌ می‌ شود از زوایای مختلف قابل بحث بوده و لازم است با نگاه جامع تر به موضوع از برداشت‌های سطحی و یا انحرافی خودداری کنیم.
وی توضیح داد: در نگاه جامع‌ تر باید ببینیم تولید کنندگان ایرانی چه کالایی را باید تولید کنند و برای تولید این کالای مورد انتظار چه الزامات و حمایت‌هایی نیاز دارند تا دولت شرایط لازم را فراهم آورد و در نهایت سراغ مصرف‌کنندگان برویم و از آنها بخواهیم این کالا را مصرف کنند.
بهبودی ادامه داد: ما از تولیدکننده ایرانی انتظار داریم کالایی تولید کند که بر حسب کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و سایر مشخصات قابل رقابت با کالای مشابه خارجی باشد و در این ارتباط یکی از ارکان مهم توجه به اقتصاد دانش‌ بنیان است که ایجاب می‌ کند کالای تولیدی دارای خلاقیت و نوآوری رو به رشد باشد.
وی با بیان اینکه تولید امر ایستایی نیست و اگر امروز پیشرفته ‌ترین کالا را تولید کنیم اما درجا بزنیم، یک سال بعد از بازار اخراج خواهیم شد، گفت: بر این اساس تولید کنندگان باید به ذائقه، نیازهای مشتریان داخلی و خارجی و حتی توان خرید آنها توجه کنند که یکی از الزامات و شرط‌های اصلی تحقق شعار سال، تولید و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی است.
بهبودی افزود: از طرف دیگر اقتصاد ما نباید بسته و خودمصرفی باشد؛ یعنی در مقابل تولید کالاهای موردپسند صادراتی، باید بتوانیم برخی از نیازمندی‌های داخل را از خارج وارد کنیم، به نحوی که به تولید داخل ضربه نزند و منجر به انحصارگرایی، رانت و حمایت‌های کاذب نشود.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.