مرتضی آبدار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: کلیسای سنت استپانوس در شهرستان جلفا با بیش از 46 هزار بازدید در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.
وی اظهارکرد: بر اساس آخرین آمارها موزه های استان با استقبال چشمگیری از سوی گردشگران نوروزی مواجه شده و در این میان موزه قاجار با تعدادی افزون بر 20 هزار نفر بازدید در صدر قرار دارد و پس از آن موزه مشروطه با 16هزار و 570 نفر و موزه آذربایجان با 16 هزار 506 نفر به ترتیب دومین و سومین رتبه را به خود اختصاص داده اند.
آبدار از رشد 29 درصدی بازدید گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری استان در یازده روز نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت 2 میلیون و 354 هزار و 177 مورد بازدید از جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و تفریحی آذربایجان شرقی ثبت شده است.
وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده به دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر استان، طی همین مدت مراکز اقامتی استان پذیرای 390 هزار و 263 نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد نشان می دهد.
آبدار، از 2 هزار و 205 مورد بازدید نظارتی از سوی تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات به گردشگران در سطح استان خبر داد.
وی اظهارکرد: بنا به اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از تاریخ 27 اسفند پارسال تا 11 فروردین امسال میزان تردد در جاده های مواصلاتی استان 12 میلیون و 177 هزار و 333 دستگاه خودرو بوده که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.
آذربایجان شرقی با افزون بر یکهزار و 800 اثر تاریخی یکی از پنج استان برتر ایران در حوزه گردشگری است.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.