حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای سیاست گذاری و اداری سازمان بسیج رسانه ای استان، با ابراز تاسف از اینکه عده ای از فعالان رسانه ای استان نسبت به عده ای دیگر قضاوت نادرستی دارند، افزود: در هر حال با وجود اختلاف سلیقه ها و رقابت خبری ، باید اهل رسانه تعصب و غیرت حرفه ای و رسانه ای خود را همواره حفظ و آن را تقویت کنند.
وی اظهار کرد: هرچند دنیای رسانه با رقابت همراه است و البته هیچ ایرادی هم ندارد، اما حفظ جایگاه ها و تعصب حرفه ای به همکاران نباید به بوته فراموشی سپرده شود.
حجت الاسلام آل هاشم، پرداختن به شور و نشاط اجتماعی و انتشار اخبار امیدوارکننده را از جمله انتظارات خود از رسانه ها بیان کرد و گفت: رسانه ها باید با تولید و انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های منصفانه و واقع بینانه نسبت به ایجاد خوشبینی به آینده در میان مردم و به ویژه جوانان همت گمارند، زیرا ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه حرکت در مسیر دشمنان نظام است.
وی ، پردازش درست و دقیق دوران هشت سال دفاع مقدس و ارج نهادن به اسطوره های ملت در این مقاومت بی همتا را از دیگر کارکردهای مهم رسانه ها دانست و ادامه داد: در این راستا باید رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدا و ایثارگران به خوبی در رسانه ها انعکاس یابد و نسبت به معرفی اسطوره های آن دوران اقدام شود تا نسل های جدید و آینده با این دوران پرافتخار به خوبی آگاه شوند.
حجت الاسلام آل هاشم به رویداد مهم تبریز 2018 نیزاشاره کرد و برنامه ریزی برای این اتفاق مهم را تنها منحصر به حوزه موسیقی و برنامه های هنری ندانست و اضافه کرد: در این زمینه باید مسئولان برگزاری این رویداد درباره نقش به تصویر کشیدن تشیع و آموزه های دینی و مذهبی تبریز نیز همت عالی از خود نشان دهند.
وی به سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جوانان و مردم اشاره کرد و با بیان اینکه این دو واژه در سخنان امام راحل و رهبری بیشترین فراوانی را داشته است، از رسانه های گروهی و خبرنگاران درخواست کرد تا با انتشار و تهیه اخبار و گزارش های تحلیلی در این خصوص وارد عمل شده و در احیای جایگاه جوانان در امور جاری کشور گام بردارند.
حجت الاسلام آل هاشم ، جمعیت 70 درصدی زیر 30 سال در کشور که 35 درصد از این فراوانی نیز بین 15 تا 28 سال سن دارند، را یک سرمایه عظیم برای ایران اسلامی خواند و گفت: توسعه و ترقی کشور در عرصه های مختلف بدون توجه به این قشر غیرممکن خواهد بود.
وی، افتخارآفرینی در عرصه های هسته ای، تولیدی، دینی، صنعت، المپیادهای علمی و ورزشی برای جمهوری اسلامی ایران را ناشی از همت بالای جوانان دانست و بر ارزش گذاری به این فشر تاکید کرد.
امام جمعه تبریز، حضور جوانان پرشور در میادین و ورزشگاه های مختلف کشور و از جمله استادیوم یادگار امام تبریز را نمونه ای از فرصت ها و ظرفیت های بالای جوانان بیان و اظهار کرد: هوادارانی که در ورزشگاه برای حمایت از تیم تراکتورسازی حاضر می شوند، افتخار و زینت مملکت هستند و نباید به هیچ عنوان با برچسب های مختلف آنها را با دست خودمان برنجانیم.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.