علی جنتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این ایام تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت مستمر بازرسی می شوند و تمامی واحدهای خدمات بهداشتی و درمانی از جمله بهداشت محیط ، آماده نظارت بر بهداشت اماکن عمومی و ارائه خدمات به شهروندان هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در اجرای این طرح گفت: برای این منظور و با هماهنگی های انجام شده با بخش خصوصی از جمله آزمایشگاه ها، مطب ها و درمانگاه ها، از ظرفیت این بخش ها نیز در ایام تعطیلات نوروزی استفاده خواهد شد تا شهروندان مشکلی در زمینه خدمات درمانی و تشخیصی نداشته باشند.
جنتی افزود: براساس این هماهنگی ها، حداقل از 50 درصد ظرفیت بخش خصوصی در زمینه ارائه خدمات درمانی و تشخیصی در ایام تعطیلات نوروزی برای رفاه حال شهروندان استفاده خواهد شد.
وی گفت: در این راستا، کلینیک دندانپزشکی به صورت 24 ساعته و برخی از داروخانه های خصوصی، درمانگاه ها و مطب ها در این ایام به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه خدمات خواهند کرد.
جنتی همچنین با اشاره به آمادگی مراکز درمانی این شهرستان در ایام نوروز اضافه کرد: برنامه کشیک پزشکان فوق تخصص و متخصص بیمارستان ها و کلینیک های زیر نظر این دانشکده تدوین شده و سعی شده تا در ایام نوروز مراجعه کنندگان از خدمات پزشکان فوق تخصص و متخصص بهره مند شوند.
وی خاطرنشان کرد: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی، مرکز پایش مراقبت های درمانی نیز برای تضمین کیفیت خدمات با حساسیت بیشتری نحوه ارائه خدمات در مراکز درمانی را رصد خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به آمادگی بخش فوریت های پزشکی شهرستان اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر آمادگی پنج پایگاه اورژانس، 2 ایستگاه سلامت هم در ورودی های شهر برپا می شود.
طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی از 24 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه خواهد داشت.
هم اکنون 18 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 78 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.