محمدحسین فرهنگی روز پنجشنبه در جمع فعالان صنعت کفش و چرم تبریز، افزود: عوامل مختلفی در زمینه بروز مشکلات پیش آمده در صنعت تولید کفش کشور وجود دارد اما آنچه که در این میان مورد غفلت قرار گرفته است، نقش خود افرادی است که در این صنف در قالب تولید کننده و عرضه کننده مشغول هستند.
وی با بیان اینکه یکی از آفت‌هایی که در بازار کشور وجود دارد نگاه دولتی به تمام مسائل است، اظهار کرد: به عبارت دیگر منتظر هستیم که در همه زمینه‌ها دولت اقداماتی را داشته باشد، در حالی که بازار رقابتی امروز فارغ از دخالت دولت‌ها است.
فرهنگی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در اندیشه اصلاح رویه‌ها و رفع مشکلاتی باشد که با آنها دست و پنجه نرم می ‌کند، ادامه داد: در این راستا اگر سیاست‌هایی را مطالبه می‌ کنند بهتر است به دولت و مجلس منعکس کنند، اینکه انتظار داشته باشند دولت و مجلس بازار را اداره کنند، شدنی نیست.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر اقدامات مثبتی در زمینه رفع مشکلات صنعت کفش انجام شده است، گفت: دولت واردات کفش را محدود کرده است، اما متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان فقط برای حفظ بازار خود تلاش کرده‌اند و زمینه را برای ارائه محصولات بهتر با قیمت مناسب فراهم نکرده‌اند و با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.
فرهنگی یادآوری کرد: کفش طبی از کالاهایی است که بازار مناسبی در کشور دارد اما سازندگان و تولیدکنندگان هیج علاقه‌ای به تنوع در شکل ظاهری این کالا ندارند و از روش‌های کارآمد موجود جهان مانند قالب‌های الکتریکی و دقیق بهره نمی‌ گیرند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نتیجه کار ارزشمند تولیدکنندگان داخلی، از کشش و فروش مناسبی برخوردار نمی شود.
فرهنگی با تاکید بر اینکه برندسازی‌ می‌ تواند نه تنها در داخل بلکه زمینه را برای صادرات کفش ایجاد کند، افزود: طبقه‌بندی کفش‌های ارزان قیمت، متوسط و گران قیمت باید به صورت شفاف مشخص باشد.
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.