به گزارش ایرنا، باغ گلستان که در مرکز شهر تبریز قرار دارد به عنوان نخستین گردشگاه عمومی و باغ ملی شهر تبریز در سال 1308 ساخته شد.
'باغ گلستان' از زمان‌های دور همواره مورد توجه شهروندان قرار داشته و در گذشته بیشتر شهروندان تبریزی و رهگذران و مسافران پس از گشت و خرید از بازار تبریز در زیر سایه درختان تنور و تنومند این باغ ملی به استراحت و تفریح و شادی می‌پرداختند.
اما اکنون شاهد حضور دستفروشان در پیاده روی جنوبی آن و مقابل غرفه های کتابفروشان هستیم که چهره ای زشت به این باغ داده است و کمتر خانواده ای حاضر به حضور در این پارک هستند.

**برای برچیدن بساط دستفروشان نیارمند مصوبه شورای تامین هستیم
شهردار تبریز در این خصوص به ایرنا گفت: وضعیت باغ گلستان به یک ناهنجاری در منطقه تبدیل شده است.
ایرج شهین باهر افزود: حضور این دستفروشان علاوه بر ایجاد چهره ای زشت برای این باغ، مشکلات مختلفی را نیز برای ساکنان منطقه و کسانی که از این مسیر رفت و آمد می کنند، ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: این موضوع تنها توسط شهرداری قابل حل نیست و رفع این مشکل به شورای تامین استان اعلام شده است.
شهین باهر اظهار کرد: تمهیداتی که باید در این خصوص انجام شود، باید به گونه ای باشد که این مشکل برای همیشه حل شود و تنها با جابجا کردن دستفروشان این معضل حل شدنی نیست.
وی تاکید کرد: باید همه دستگاه ها برای ریشه کن کردن این معضل همکاری کنند و جابجایی دستفروشان با دستور شورای تامین باید انجام شود تا در منطقه دیگر آسیب ایجاد نشود.
شهردار تبریز یادآور شد: وضعیت کنونی باغ گلستان در شان این شهر نیست و باید اقدامات لازم بزودی انجام شود.

** بساط دستفروشان تا عید جمع آوری می شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص به ایرنا گفت: مقرر شده فرماندار تبریز موضوع باغ گلستان را با همکاری شهرداری تبریز و مدیر کل امنیتی استانداری پیگیری کند.
محمدصادق پورمهدی گفت: بساط دستفروشان تا پایان سال جاری برچیده می شود تا علاوه بر مردم تبریز، گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند بتوانند از این پارک استفاده کنند.
مشکل ناشی از تجمع دستفروشان در پیاده روی جنوبی 'باغ گلستان' از زمانی آغاز شد که دستفروشان 'گجیل' ابتدا به محوطه باغ گلستان و سپس به محل فعلی (پیاده روی جنوبی) منتقل شدند.
بروز این وضعیت مشکلات زیادی را برای غرفه های فروش کتاب مستقر در ضلع جنوبی 'باغ گلستان' که محل رجوع کتابخوانان و نخبگان فکری و خانواده های دانش آموزان کنکوری است، ایجاد کرده است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.