احمدعلی اسدپور روز دوشنبه در جلسه مشترک کارگروه حفاظت از اراضی ملی و ستاد مبارزه با زمین خواری و ساخت وسازهای غیرمجاز، با اشاره به اینکه 85 درصد زمین های خداآفرین جنگل و مرتع است، افزود: مسئولان و ارگان های مرتبط باید در حفاظت از اراضی ملی توجه بیش از پیش داشته باشند.
وی با بیان اینکه در بحث اراضی ملی حقوق عمومی مطرح است، اظهار کرد: از این جهت باید با متخلفان که قصد تصرف و تخریب این اراضی دارند به صورت جدی برخورد شود.
اسدپور با بیان اینکه اراضی ملی بیشتر از طریق افراد سودجو و فرصت طللب تصرف می شود، گفت: باید با همکاری بخشداران و دهیاران از ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از محدوده روستاها بویژه در ایام تعطیلات جلوگیری شود.
وی با قدردانی از همکاری و عملکرد ارگان های انتظامی و قضایی شهرستان در برخورد با متخلفان ساخت وسازهای غیرمجاز، گفت: به دلیل اینکه افراد فرصت طللب با سواستفاده از خلاء های ایام عید اقدام به تصرف وساخت وسازها ی غیرمجاز می کنند، بنابراین از 25 اسفند ماه تا 15فروردین سال جدید، هرگونه ساخت وساز در اطراف روستاها و شهرها ممنوع است و باید با متخلفان این امر برخورد جدی شود.
فرماندار خداآفرین با گلایه از طولانی شدن واگذاری محدوده توسعه روستاها به بنیاد مسکن، اظهار کرد: در این شهرستان با وجود گذشت سال های متمادی از تصویب توسعه روستاها و با وجود اقدام بنیاد مسکن، تاکنون فرآیند انتقال این زمین ها نتیجه بخش نبوده است.
اسدپور با اشاره به رفع تصرف از اراضی ملی در روستاهای شهرستان، نسبت به تعیین محدوده و کشاورزی و اراضی ملی این روستاها با نقشه ثبتی تاکید کرد
شهرستان خداآفرین دارای 133هزارهکتار اراضی ملی شامل 71هزار جنگل و62هزار مرتع می باشد. در این شهرستان 25هزار هکتار نیز زمین کشاورزی وجود دارد.
7468/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.