به گزارش ایرنا، ادل کاظمی روز چهارشنبه در نشست نقش بانوان در اصلاح الگوی مصرف افزود: موفق به جذب مشارکت صنایع و ادارات مختلف بودیم و امسال 25 میلیارد ریال تشویق به مشارکت کنندگان در برنامه پیک سایی اعطا شده است.
وی تأکید کرد: اگر مشارکت مشترکین در برنامه های پیک سایی اتفاق نمی افتاد، در حوزه پیک بار با بحران مواجه بودیم، بنابراین اهمیت مدیریت مصرف و ایجاد تعادل میان مصرف و تولید بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بانوان نقش بی بدیل و برجسته ای در اجتماع و خانواده دارند و ما امیدواریم این قشر با آگاهی و کسب اطلاعات ویژه در خصوص مصرف بهینه انرژی برق، بتوانند بیش از گذشته ما را در این زمینه یاری کنند.
بر اساس این گزارش، نایب رییس دانشگاه تبریز نیز در این همایش با اشاره به لزوم مشارکت همگانی در اصلاح الگوی مصرف گفت: اوج نقش موثر بانوان در امور زندگی در جمله ای از امام خمینی (ره) خلاصه شده است که فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود.
حمیدرضا قاسم زاده افزود: یک جزء از این نقش، در اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی به خوبی نمود پیدا می کند.
وی ادامه داد: یکی از وظایف دانشگاه تبریز ارتقاء تراز بین المللی است و یکی از شاخص های ارتقاء و پیشرفت، دستیابی به دانشگاه سبز است.
وی تأکید کرد: دانشگاه سبز، ارگانی است که در اصلاح الگوی مصرف و استفاده از منابع موجود انرژی بهترین کارآیی و عملکرد را داشته باشد.
نایب رییس دانشگاه تبریز تأکید کرد: برگزاری همایش ها، سمینارها، امضای تفاهم نامه ها و دیگر همکاری های دانشگاه با شرکت های تخصصی انرژی نیز درهمین راستا است و ما امیدواریم که با تداوم فعالیت ها بتوانیم به این مهم دست یابیم.
حمیدرضا قاسم زاده به نقش موثر بانوان در مدیریت مصرف برق اشاره کرد و گفت: همایش هایی از این دست می توانند در خصوص فرهنگ سازی و نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف، موثر واقع شوند.
همایش نقش بانوان در اصلاح الگوی مصرف برق با رویکرد اقتصاد مقاومتی
و با همکاری شرکت توزیع نیروی برق تبریز در دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش ایرنا ، پیک سایی به معنای گذر از زمان های پیک مصرف برق با مشارکت مشترکان، یکی از راهبردهای اساسی صنعت برق کشور است.
شهرستان دو میلیون نفری تبریز 950 هزار مشترک برق دارد و سالانه با افزایش چهار درصدی مصرف انرژی مواجه است؛ گفته می شود 32 درصد برق در شهرستان تبریز توسط واحدهای صنعتی مصرف می شود.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.