سرهنگ جواد ناموران شب یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه این آزاد راه از طرف زنجان به تبریز بسته است، افزود: از طرف تبریز به زنجان باز است.
وی گفت: شرایط جوی آذربایجان شرقی به دلیل بارش شدید برف و باران در اغلب محورهای مواصلاتی نامساعد است و به همین دلیل در اغلب جاده ها شاهد کولاک و برف هستیم که این وضعیت در آزاد راه تبریز - زنجان شدت بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه شهروندان از سفر به شهرهای آذربایجان شرقی خودداری کنند و تا حد امکان طی امشب و فردا مسافرت های خود را انجام ندهند، گفت: در صورت لزوم به طور حتم خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و با فاصله مطمئنه با خودروهای مقابل حرکت کرده و از تغییر مسیرهای ناگهانی به شدت پرهیز کنند.
گزارش مدیرت راه های اداره کل حمل و نقل و راهداری آذربایجان شرقی نیز حاکی است، هم اکنون تردد وسائط نقلیه در تمامی محورهای اصلی و فرعی استان عادی و روان است، اما به دلیل بارش برف و باران و لغزنده بودن جاده ها، رعایت فاصله و حرکت با سرعت مطمئنه توسط رانندگان اجتناب ناپذیر است.
در حال حاضر محورهای تبریز- کلیبر، تبریز- اهر، تبریز- بستان آباد، مراغه - هشترود و صوفیان - مرند به دلیل شدت بارش ها لغزنده بوده و تردد در آنها کند شده است.
همچنین عبور و مرور خودروها در اتوبان تبریز- زنجان نیز به دلیل بارش برف و کولاک به کندی صورت می گیرد.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی هم اکنون هوای استان تمام ابری همراه با بارش برف و باران می باشد که این جریان تا ساعات آینده و فردا تداوم خواهد داشت.
بر این اساس شهرهای کلیبر و ورزقان با دمای 3درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین و شهرهای میانه و جلفا با 4 درجه سانتی گراد معتدل ترین شهر آذربایجان شرقی هستند.
دمای کنونی تبریز 1 درجه سانتی گراد زیر صفر است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.