محمد اشجعی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه میانگین بارندگی روزانه از 9 صبح هر روز تا 9 صبح روز بعد ثبت می شود، افزود: در این مدت بیشترین بارندگی از شهرستان هریس با میانگین 10.7 میلی متر و کمترین میزان از کلیبر با صفر میلی متر گزارش شده است.
وی با بیان اینکه میزان بارندگی در تبریز 7.5 میلی متر گزارش شده است، اظهار کرد: در سال زراعی جاری تا 23 بهمن به طور میانگین 92.4 میلی متر بارش در استان روی داده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12.1درصد کاهش نشان می دهد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته تا 23 بهمن، 105.2 میلی متر به طور میانگین در استان بارش روی داده بود، یادآوری کرد: میزان بارش در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت حدود 23 میلی متر کاهش یافته به طوری که در بلند مدت 119.8 میلی متر بارش در استان روی داده بود.
اشجعی ادامه داد: با توجه به ادامه فعالیت این سامانه تا روز چهارشنبه پیش بینی می شود از امشب با کاهش نسبی دما در برخی مناطق استان بارش به صورت برف روی دهد.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.