دکتر لیدا حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت یک هزار و 298 عمل جراحی سزارین و یک هزار و 688 زایمان طبیعی در این بیمارستان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: زایمان طبیعی یک امر بسیار طبیعی و شایع برای زنان در سن باروری است و از نظر علمی نیز بهترین نوع زایمان است.
متخصص و جراح زنان و زایمان با بیان اینکه 85 درصد زنان باردار می توانند به طور طبیعی زایمان کنند، خاطر نشان کرد: در همین راستا زایمان های نوین و بی درد برای کاهش دردهای طبیعی هنگام زایمان انجام می شود.
وی اظهار کرد: زایمان های بی درد می تواند به صورت بی حسی موضعی یا با استفاده از داروهای بی دردی و همچنین بدون مداخله پزشک به صورت کاملا طبیعی انجام شود که لازمه آن آموزش های قبل از زایمان است.
دکتر حیدری در خصوص مادرانی که تجربه یک بار عمل سزارین داشته اند، گفت: با بررسی پزشک معالج در خصوص شرایط بیمار و جنین و ارزیابی های دقیق و تخصصی، زایمان بعدی این مادران می تواند به صورت طبیعی انجام شود.
وی با اشاره به اجرای طرح 'مامای همراه' در بیمارستان 29 بهمن تبریز گفت: این ماماها آموزش های فیزیولوژیک را قبل از زایمان آموزش می دهند و از زمان آغاز درد جهت کنترل های لازم در کنار بیمار حضور می یابند.
رئیس بیمارستان 29 بهمن تبریز در خصوص آمار مراجعان به این بیمارستان افزود: در 9 ماهه سال جاری 8 هزار و 936 نفر بستری و 268 هزار و 412 نفر نیز ویزیت سرپایی شدند.
به گزارش ایرنا، بیمارستان 29 بهمن تبریز وابسته به سازمان تأمین اجتماعی در زمینه ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی در بخش های زنان و زایمان، نوزادان، NICU، اطفال، جراحی های عمومی و چشم، ICU، داخلی، دیالیز و ارائه خدمات سرپایی در کلینیک های تخصصی و واحدهای پاراکلینیک به بیماران تحت پوشش سازمان و سایر مراجعان فعالیت می کند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.