مدیرعامل شرکت مپنا گفت: مپنا در قله‌ی فتوحات صنعت نیروگاهی قرار دارد، اگر تمام درهای عالم را هم ببندند، به فضل الهی چراغ کشورمان را روشن نگه می‌داریم. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عباس علی آبادی در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ارس، اظهار کرد: بر اساس گزارشات،مپنا طی پنج سال گذشته به طور متوسط رتبه‌ی چهارم جهان به عنوان سازنده‌‌ و صاحب فناوری را کسب کرده که این موفقیت به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.
وی افزود: ساخت توربین نیروگاه‌های سیکل ترکیبی توسط خود فرزندان این مرز و بوم انجام می‌شود و در سطح دنیا تنها چهار کشور توانایی ساخت پره‌های توربین را دارند که ایران یکی از این کشورهاست.
علی‌آبادی با بیان این‌که این نیروگاه در کلاس F ساخته می‌شود، ادامه داد: منظور از کلاس، سایز توربین بوده و کلاس F بسیار پیشرفته و در رده‌ی جهانی است. 
مدیرعامل شرکت مپنا در پایان تاکید کرد: امیدوارم این نیروگاه به عنوان  سرمایه‌ی ملی در طول ۳۰ ماه به طور کامل احداث شود.
وی با بیان این‌که تنها مشکل کشورمان شغل است، گفت: شغل مترادف با ثروت است، واردات کالا برای تامین مالی به معنای صادرات شغل است.
«نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی» گفت: احداث فرودگاه ارس، مطالبه مردم از دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.
محمد حسن نژاد نیز در این آیین، اظهار کرد: اگر فرودگاه ارس مورد بهره‌برداری قرار گیرد، دیگر شاهد تاخیر مسئولان برای حضور در مراسم‌های منطقه آزاد ارس نخواهیم بود.
وی با بیان این‌که سال‌هاست موضوع احداث نیروگاه ارس مطرح است، افزود: مردم به دلیل حصارکشی زمینی برای احداث نیروگاه و شروع نشدن این پروژه ، معترض بودند. این پروژه دیر شروع می‌شود اما امیدواریم خیلی زود به اتمام برسد.
وی با بیان این‌که احداث نیروگاه ارس منجر به احداث صنایع سنگین در ارس می‌شود، بیان کرد: احداث چندین کارخانه فولاد در ارس به دلیل نبود برق کافی منتفی شده است.
وی با انتقاد از طولانی بودن بروکراسی اداری در مناطق آزاد، گفت: علی‌رغم اخذ مجوزهای لازم، چهار سال است گمرک نوردوز راه اندازی نشده است.
حسن‌نژاد از کاهش سهمیه کالای همراه مسافر از مرز جلفا انتقاد کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.