عادل کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این طرح ها در محدوده شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر و با صرف اعتباری افزون بر 56 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت از ابتدای سال جاری و در 10 بخش شامل توسعه و احداث، توسعه فیدر از پست های فوق توزیع، جابجایی تاسیسات، ایجاد قدرت مانور، اصلاح و بهینه سازی شبکه، شبکه روشنایی معابر، طرحهای کاهش تلفات، نیرو رسانی و تعویض کنتور 3 زهار طرح اجرا کرده است.
کاظمی با اشاره به انجام 987 طرح در بخش توسعه و احداث با اعتباری افزون بر207 میلیارد ریال افزود: طرح های انجام شده بخش توسعه فیدر از پستهای فوق توزیع 16 طرح با اعتبار نزدیک به 43.000 میلیون ریال است.
وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق تبریز وظیفه برق رسانی به بزرگترین پروژه مسکن مهر شمال غرب کشور را برعهده دارد که در این راستا و در سال 96، 18 طرح عظیم با اعتبار بیش از 35 میلیارد ریال را به اتمام رسانده است.
وی در مورد تاسیسات برقی که در اثر انجام طرح های عمرانی شهری و سایر مسائل نیازمند جابه جایی هستند، گفت: این شرکت با انجام 42 طرح مختلف با اعتبار نزدیک به 21 میلیارد ریال در نقاط مختلف حوزه عملیاتی خود اقدام به جابجایی تاسیسات کرده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق تبریز در خصوص طرح های ایجاد قدرت مانور این شرکت، اظهارکرد: طرح هایی که در این بخش انجام شده به طور عمده بر پایداری شبکه، کاهش زمان خاموشی ها ناشی از حوادث مختلف و مدیریت بحران تاثیر گذار هستند و این شرکت در این بخش نیز توانسته 83 طرح با اعتباری افزون بر 39 میلیارد ریال را به بهره برداری برساند.
همچنین وی از انجام 455 طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه با اعتبار بیش از 71 میلیارد ریال خبرداد.
وی کل طرح های تعریف شده سال 96 در بخش احداث و اصلاح روشنایی معابر را 171 طرح با اعتباری افزون بر 60 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تعداد 103 طرح با اعتبار 28 میلیارد ریال به اتمام رسیده و بقیه نیز در حال اجراست.
وی با اشاره به طرح جهادی کاهش تلفات به عنوان یکی از مهم ترین طرح های وزارت نیرو، اظهارکرد: این طرح به عنوان یکی از اهداف مهم این شرکت در تمامی طرح ها مد نظر بوده و در این راستا نیز 99 طرح با اعتبار بیش از 52 میلیارد ریال انجام شده است.
کاظمی با بیان اینکه نیرورسانی به عنوان یکی از وظایف مهم شرکت های توزیع برق قلمداد می شود، گفت: یکهزار و 195 طرح با اعتبار بیش از 177 میلیارد ریال در سال جاری بهره برداری شده است.
وی همچنین افزود: تعویض کنتورهای معیوب و قدیمی نیز یکی از فعالیت های شرکت توزیع برق تبریز در راستای کاهش تلفات است که در این زمینه نیز 74 طرح با اعتباری افزون بر 21 میلیارد ریال اجرا شده است.
شرکت برق تبریز در حدود 750 هزار مشترک دارد.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.