به گزارش ایرنا، اسقف گریگور چیفتچیان روز شنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در رویداد تبریز ٢٠١٨ این شهر و استان در کانون توجه قرار می‌گیرد، خواستار پرداخت بیش از پیش رسانه ها برای ایجاد این زمینه در میان گردشگران شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی نیز در این دیدار گفت: تبریز نه تنها در این عصر بلکه در دوره‌های مختلف به عنوان پایتخت و مرکز حکومت اسلامی بوده و این نشان از ظرفیت بالای این شهر و استان دارد.
محمد محمدپور افزود: باید در فرصت ایجاد شده تبریز ٢٠١٨ ظرفیت‌های عظیم و میراث فرهنگی و تاریخ این دیار را به جهانیان معرفی کرد.
وی اظهار کرد:‌ این رویداد فرصت مناسبی برای تقویت مشترکات ملی و دینی برای تعالی کشور است و امید است اقلیت‌های دینی نیز نقش خود را به بهترین نحو در این رویداد ادا کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، فرهنگ و هنر را پل ارتباطی بین اقوام و مذاهب اعلام و یادآوری کرد: فرهنگ بستر مناسبی برای تجمیع افکار و عقاید و ادیان مختلف در کنار هم است.
محمدپور از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری هفته‌های فرهنگی در ایران و ارمنستان در راستای اجرای برنامه های تبریز ٢٠١٨ خبر داد.
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه آغاز دهه‌ فجر انقلاب اسلامی، پیروی انقلای اسلامی را رویدادی بزرگ در تاریخ تحولات ایران برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی در تاریخ ملت ایران، صفحه‌‌ای ماندگار، اثرگذار و تعیین کننده‌ و جزو افتخارات ملت در راه تحکیم بنیان‌های حرکت اسلامی و ملی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: مردم زمانی که احساس کردند،‌ هویت،‌ اسلامیت و ایرانیت و ملیت‌شان دچار خدشه شده، این انقلاب را به پیروزی رساندند تا دست مداخله‌کنندگان خارجی را از سرنوشت این ملت جدا کرده و خودشان برای کشورشان تصمیم بگیرند.
محمدپور با اشاره به اینکه، انقلاب اسلامی ما برگرفته از اعتقاد و ایمان مردم است، ادامه داد: این انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستاورد سال‌ها تلاش، مجاهدت و خلوص مجاهدان دوران انقلاب بود به نحوی که تمامی اقوام و مذاهب در به ثمر رسیدن آن نقش و سهم داشته‌اند.
وی با اشاره به تحولات عظیمی که در نتیجه‌ انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، یادآوری کرد: این انقلاب با این ویژگی‌ها مورد غضب برخی دولت های خارجی که به دنبال منافع خود بودند قرار گرفت اما ملت ایران توانستند بر همه مشکلات فائق آمده و قدرتمندتر از پیش به راه خود ادامه دهند و ایران اسلامی را روز به روز بالنده‌تر کنند.
محمدپور افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران رویدادی عظیم در منطقه و جهان اسلام بود که مایه عزت و اقتدار ملت ایران شد.
ارمنیان ایران بزرگترین گروه مسیحیان کشورمان هستند که در تهران، تبریز، ارومیه و اصفهان و سایر شهرها سکونت دارند.
جمعیت ارامنه ایران حدود 100 هزار نفر است.
ایرانیان ارمنی تعدادی از فرزندان خود را در دوران دفاع مقدس فدای کشور و انقلاب کردند.
در تبریز مرکز آذربایجان شرقی حدود 2 هزار نفر از هموطنان ارمنی ساکن هستند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.