علی جنتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح های درمانی با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات داخلی این دانشکده با 312 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: راه اندازی بلوک زایمانی با ظرفیت 12 تخت بستری با 21 میلیارد ریال و نیز بخش مراقبت های ویژه کودکان (NICU) با ظرفیت 40 تخت با یک هزار متر مربع زیربنا و با 21 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
وی اضافه کرد: مرکز درمان بستر خداجو به عنوان مرکزی درمانی در جهت خدمات رسانی به مردم بخش سراجو با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع و با 30 میلیارد ریال اعتبار دیگر طرح درمانی است که تا پایان سال بهره برداری می شود.
جنتی گفت: در این مرکز درمانی، تخت های ویژه زایمان، بستری موقت، اورژانس و نیز رادیولوژی برای خدمات رسانی بهتر ایجاد شده است.
وی ادامه داد: برای اولین بار در جنوب آذربایجان شرقی، بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع در بیمارستان امیرالمومنین ایجاد شده و 30 میلیارد ریال برای احداث این بخش و نیز 80 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات و دستگاه آنژیوگرافی با مشارکت بخش خصوصی هزینه شده است.
وی گفت: طرح توسعه Post CCU و CCU در فضایی با زیربنای یک هزار و 700 مترمربع و با اعتبار 15 میلیارد ریال نیز در این بیمارستان احداث شده که تا پایان سال بهره برداری می شود.
جنتی افزود: با توجه به نیاز این شهرستان به توسعه بخش فوریت های پزشکی، طرح توسعه بخش اورژانس این بیمارستان نیز با ظرفیت 20 تخت و با زیربنای یک هزار و 500 مترمربع و 35 میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت بوده که به زودی آماده خدمات رسانی خواهد شد.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح های درمانی، گام های مهمی در جهت تبدیل این شهرستان به قطب درمانی جنوب آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور برداشته می شود.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی ، امیرالمومنین و بیمارستان در حال احداث سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، این شهرستان را به قطب خدمات درمانی در جنوب استان تبدیل کرده است.
شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.