به گزارش ایرنا، احد حسینی روز پنجشنبه در همایش توسعه روستایی استان اعلام کرد: سهم استان آذربایجان شرقی از 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر کشور، 8 هزار و 730 میلیارد ریال است .
وی همچنین گفت: در قالب حمایت از اشتغال روستایی نیز از مجموع 120 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای کشور، 4 هزار و 400 میلیارد ریال برای استان پیش بینی شده که تاکنون یکهزار و 510 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
حسینی با اشاره به اینکه براساس این منابع مالی 28 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد شد، گفت: 8 بانک عامل برای اعطای وام اشتغال فراگیر و 4 بانک عامل نیز برای اعطای وام روستایی در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص درصد کارمزد این تسهیلات اشتغال زا گفت: وام اشتغال فراگیر با 18 درصد اعطا خواهد شد اما در مرحله بهره برداری از طرح 2 تا 8 درصد یارانه پرداخت می شود و بهره بانکی وام های اشتغال روستایی در مناطق مرزی و عشایری 4 درصد در نظرگرفته شده است.
حسینی اعلام کرد: کارمزد این وام برای روستاهای غیر مرزی 6 درصد و برای شهرهایی با جمعیت زیر 10 هزار نفر 10 درصد است.
هاشم زاده مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری آذربایجان شرقی هم گفت: طرح های سرمایه در گردش برای اجرای قرارداد فروش، پیمانکاری و تامین خدمات فنی و مهندسی، طرح های توسعه ای بنگاه های موجود، طرح های ایجادی طرح های مشمول دریافت تسهیلات بانکی موضوع این شیوه نامه است و طرح ها خود اشتغالی نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی کشور و بنیاد شهید، طرح های مربوط به بخش مسکن، متقاضیان داری بدهی معوق و چک برگشتی به نظام بانکی مشمول این تسهیلات نمی شوند.
به گزارش ایرنا، متقاضیان تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی می توانند با ثبت نام در سامانه 'کارا' از این تسهیلات بهره مند شوند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.