به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد عجب شیر و دبیر چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: سطح کیفی آثار ارسال شده به این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته به صورت قابل توجهی ارتقا یافته است.
فرهاد جبارپور افزود: اثرات برتر از بین 200 اثر ارسالی 70 هنرمند به دبیرخانه جشنواره از شهرستان های مراغه، بناب، عجب شیر، ملکان و آذرشهر انتخاب و معرفی شد.
وی گفت: این جشنواره با موضوع اقتصاد مقاومتی، فرهنگ ایرانی و اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، حجاب و عفاف، احیای دریاچه ارومیه و مناطق گردشگری عجب شیر به صورت منطقه ای برگزار شد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر با اعلام اینکه این جشنواره در 2 بخش نقاشی و خوشنویسی و صنایع دستی برگزارشد افزود: بخش خوشنویسی در قالب نستعلیق و شکسته نستعلیق بود.
جبارپور با اشاره به بخش جنبی نمایشگاه اظهار کرد: این بخش با محوریت هنرهای سنتی اعم از قلم زنی، حکاکی، نقاشی روی سفال و مینا کاری اجرا شد.
در رشته نقاشی، فرزانه بیباجی، احسانی نژاد، ندا اشرف زاده، مریم صلاحی، موسویان، نازیلا جدی و لیلا رشیدی حائز رتبه برتر شدند.
در رشته خوشنویسی و خط نستعلیق، علی طوفانی از عجب شیر، ایوب سلمانی از بناب و حسین ولی زاده از عجب شیر اول تا سوم شدند.
در خط شکسته نستعلیق، امیر دانش مراغی از مراغه، یونس آتشبار از مراغه و حمید میرزایی از عجب شیر حائز رتبه های اول تا سوم شدند.
در بخش صنایع دستی نیز الهه عابدی، رویا مظفری و زینب پور هر سه از عجب شیر اول تا سوم شدند.
شهرستان عجب شیر با حدود 71 هزار جمعیت در 85 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.