معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که کودکان موجود در استان غیر بومی هستند، عنوان کرد: کودکان کار که جمع آوری می‌شوند، ساکن استان نیستند و به صورت وارداتی در استان حضور دارند. 
به گزارش ایسنا، منطقه‌ آذربایجان‌ شرقی، رحیم شهرتی‌فر در جلسه تبیین اهداف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به این‌که دولت تدبیر و امید توجه بیشتری به موضوع حقوق کودک دارد، اظهار کرد: منشور حقوق بشر و حقوق کودک که تدوین شده است در راستای عمل به وظیفه اسلام است.
وی با اشاره به فعالیت ۶۳۰ سازمان مردم نهاد در استان، ادامه داد: ساز و کارهای لازم برای عمل به حقوق کودک باید به طور شفاف اعلام شود.
در ادامه این جلسه «مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی» با تاکید بر لزوم توجه به تحصیل کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست گفت: برای کودکان زیر شش سال آموزش اجباری است؛ خوشبختانه این روند در سطح استان پیاده می‌شود.
محسن ارشد زاده با اشاره به این‌که تولد  چند قلو در استان افزایش یافته که علت آن مصرف داروهای نازایی است، اظهار کرد:  بیش از دو هزار  کودک چند قلو در استان وجود دارد که از نظر تغذیه و مالی از سوی بهزیستی  حمایت می‌شوند.
وی افزود: همچنین برنامه‌های موثری در استان در راستای  پیشگیری از تولد کودکان  معلول اجرا می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.