به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان روز سه شنبه در این نشست، خواستار هم افزایی برای برگزاری مردمی تر برنامه های گرامیداشت دهه فجر در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی شدند.
تلاش برای برگرداندن وضعیت مساجد به سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، استفاده حداکثری از ظرفیت مدارس، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل نوجوان و جوان، تصویرسازی تبیینی و تطبیقی وضعیت جامعه در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی و قبل از آن و لزوم بهره گیری از ظرفیت قشر بانوان در صیانت از دستاوردهای انقلاب از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این نشست گفت: امروز بیست و ششم دیماه، سالروز فرار شاه معدوم از کشور و مایه خوشحالی و سرافرازی ملت ایران است.
حجت الاسلام حسن تقی زاده افزود: رژیم فاسد پهلوی در طول سالیان سیاه دیکتاتوری خود، ایران را به بیگانگان وابسته کرده بودند و وطن ما محل جولان و تاخت و تاز دشمنان این مرز و بوم و بیگانگان بود.
وی اضافه کرد: فرار شاه معدوم، زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی را شدت بخشید و بهمن ماه را به نقطه عطفی در تاریخ مبارزات درخشان ملت مسلمان ایران تبدیل کرد.
وی یادآور شد: با بازگشت امام راحل به وطن اسلامی در دوازدهم بهمن ماه 1357، خورشید ولایت در سراسر ایران تابید تا سرانجام نظام مقدس جمهوری اسلامی بیست و دوم بهمن تاسیس شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تشریح کرد: دهه فجر فرصت مغتنمی برای ملت و مسئولان است تا در این ایام دستاوردهای انقلاب را به بهترین شکل ممکن، بازخوانی و تبیین کنند.
وی تلاش همه جانبه و همگانی برای انتقال میراث انقلاب به نسل حاضر و نسل های آینده را مهم خواند و گفت: در این میان مسئولیت خانواده ها، مدارس و نخبگان و فرهیختگان دوچندان است.
در این نشست همچنین اعلام شد که برای دهه فجر امسال 350 برنامه دانش آموزی و 70 محمل قرآنی پیش بینی شده است.
آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز از پیشگامان مبارزات مردم کشورمان در پیروزی انقلاب اسلامی و برکندن ریشه ظلم و ستم رژیم ستمشاهی بود، به گونه ای که مورخان و محققان تاریخ همگی اذعان دارند که پیروزی انقلاب بدون قیام خونین مردم تبریز در بیست و نهم بهمن 1356 ممکن نبود.
خبرنگار: عزیزی راد ** انتشار: رستگار
518/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.