معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان این که بخشی از خانه‌های تاریخی شهر تبریز در گذشته توسط شهرداری، تملک و در اختیار برخی نهادها قرار گرفته‌است، گفت: این آثار تاریخی، در آستانه سال 2018 باید در خدمت برنامه‌های گردشگری شهر قرار گیرد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسین اسحقی در جلسه کمیته سیما و منظر شهری، با بیان این مطلب اظهار کرد: خانه‌های تاریخی شهرداری تبریز، از سرمایه‌های بسیار ارزنده در زمینه گردشگری هستند؛ با این حال، عموم شهروندان و در بسیاری از مواقع حتی پژوهشگران نیز دسترسی به این خانه‌ها ندارند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه تا کنون گزارش دقیقی از نحوه اداره این خانه‌ها ارائه نشده و لازم است تا نهادهایی که این خانه‌ها را سال‌ها در اختیار داشته‌اند، گزارشی از فعالیت‌ها و نحوه نگهداری این خانه‌ها ارائه دهند.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به این که این خانه‌ها، آثار حساس و ارزشمندی هستند که نیاز به نگهداری‌‌های ویژه دارند، یادآور شد: مشخص نیست تا کنون چه اقداماتی در جهت حفاظت از این خانه‌ها انجام شده است.
 
اسحقی تاکید کرد: در آستانه سال 2018، با توجه به تاکیدات استاندار و بخشنامه‌ای که صادر شده، ضروری است تا این خانه‌ها با همکاری بخش خصوصی، مهیای کارکرد مناسب فرهنگی و تاریخی شده و در دسترس عموم مردم قرار گیرند.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان این‌که کمیته سیما و منظر شهری، از کمیته‌های بسیار موثر در ساختار شهرداری است، گفت: این کمیته با توجه به بهره‌مندی از پشتونه کارشناسی، باید چالش‌های بصری شهر را در فضایی واقعی و بی‌تعارف مطرح کند.
 
وی اجرای طرح "گوزل تبریزیم" را ارزشمند و ضروری خواند و افزود: این طرح خدماتی، اگرچه ممکن است مانند هر طرح دیگری، برخی ایرادات داشته باشد، اما کلیت آن، قابل‌تقدیر است.
اسحقی با تاکید بر لزوم سامان‌دهی کیوسک‌های میوه‌ و تره‌بار، خاطرنشان کرد: این کیوسک‌ها که اساسا باید در خدمت منظر شهر، عدالت شهری و اقتصاد محلات باشند، متاسفانه در بیشتر اوقات نقش اصلی خود را از دست داده‌اند و لازم است تا سامان‌دهی این مراکز در دستور کار خدمات باشد.
 
وی با اشاره به این‌که توسعه گل‌کاری‌های فضای‌سبز باید توجیه هزینه و ماندگاری داشته باشد، تاکید کرد: اجرای گل‌کاری‌های پایدار، پرهیز از الگوبرداری‌های غیرکارشناسی و در نظر داشتن ملاحظات ترافیکی و عمرانی، از ضرورت‌های توسعه فضای‌سبز است.
 
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به این‌که ایده‌های موفق شهرهای دیگر، الزاما در شهر تبریز نیز نمی‌توانند موفق باشند، افزود: الگوبرداری از طرح‌های شهری، بدون توجه به الزامات فرهنگی و اجتماعی، راه به جایی نخواهد برد.
 
جلسه کمیته سیما و منظر شهری به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در برنامه‌های محیطی و فضاسازی «تبریز 2018» و «نوروز ۹۷»، با حضور قائم‌مقام شهردار تبریز، معاون فنی و عمرانی شهردار، معاون مالی و اقتصادی شهردار، مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل و جمعی از کارشناسان و صاحبنظران فرهنگی، جامعه‌شناسی و مدیریت‌شهری، بر گزار شد.
 
بر اساس ابلاغ شهردار تبریز و تصمیمات این کمیته، اجرای مباحث مختلف محیطی از قبیل نورپردازی ساختمان‌ها، طراحی و نصب آثار حجمی، المان‌ها، لوسترهای شهری، دکل‌ها و پایه‌چراغ‌ها، سایبان‌ها، مبلمان شهری، نیکمت‌ها، بیلوردها، سازه‌های تبلیغاتی و تابلوهای ترافیکی، در مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری، مطابق برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته سیما و منظر خواهد بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.