در هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال در تهران و ماهشهر دو مسابقه جذاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهرهای تهران، ماهشهر، اهواز و گرگان میزبان چهار مسابقه هستند که در حساس‌ترین دیدارها صدرنشین‌های لیگ به مصاف هم می‌روند. پتروشیمی تیم بدون باخت و صدرنشین لیگ پس از یک هفته استراحت فردا (دوشنبه) میزبان شهرداری تبریز خواهد بود. در یک طرف میدان این مسابقه پتروشیمی است که تا اینجا کسی نتوانسته ترمزش را بکشد و در خانه نیز شکست‌ناپذیر است. مهران شاهین‌طبع این فصل هم تیمش را برای قهرمانی آماده کرده و تا این هفته تیمی جلودارش نبوده و قطعا برابر تبریزی‌ها نیز به دنبال تکرار برد دور رفت است اما حریف تیم دست و پا بسته‌ای نیست. شاگردان مهران حاتمی به عنوان تیم دوم لیگ عملکرد خوبی در این فصل داشته‌اند و نشان داده‌اند در خانه حریفان نیز راه پیروزی را بلد هستند. از نظر مهره‌ای قطعا شرایط پتروشیمی بهتر است اما نباید از تجربه و هماهنگی بازیکنان شهرداری تبریز غافل شد. به نظر می‌رسد همین شرایط کافی باشد که بسکتبال دوستان اوج حساسیت یک مسابقه را تجربه کنند.

دیگر دیدار حساس هفته در سالن حکیمیه برگزار می‌شود جایی که داربی پایتخت است و مهرام میزبان دانشگاه‌آزاد خواهد بود. مهرام در دور رفت برابر شاگردان فرزاد کوهیان برنده شده و اکنون نیز  شرایط بهتری بدست آورده و در خانه حریف به دنبال تکرار بردش است. شاگردان مصطفی هاشمی تا این مرحله خوب پیش رفته‌اند و باید دید در تقابل با دانشگاهی‌ها که این روزها با بحران خروج آرون گرامی‌پور ستاره ایرانی انگلیسی تیمشان از کشور مواجه هستند، نتیجه می‌گیرند یا دانشگاهی‌ها در خانه نتیجه دور رفت را جبران می‌کنند. مهرام هم‌اکنون در رده چهارم جدول رده‌بندی است و دانشگاه‌آزاد یک پله پایین‌تر قرار دارد.

دو مسابقه دیگر نیز در اهواز و گرگان برگزار می‌شود. یس‌آل گرگان به اهواز رفته و برابر تیم بحران زده رعد پدافند بازی خواهد کرد و فرصت دارد یک پیروزی دیگر کسب کند و شرایط بهتری بدست بیاورد. رعد پدافند تیم نظامی پرمشکل این فصل است که مسائل مالی عرصه را برآنها تنگ کرده اما یس‌آل رفته رفته بهتر شده تا جایی که نفت آبادان را نیز شکست داده و اکنون مملو از انگیزه برای ادامه کار در مسابقات است.

شهرداری گرگان دیگر نماینده شمالی بسکتبال این هفته میزبان نیروی زمینی است. سربازان نیروی زمینی لیگ را خوب شروع کردند اما مشکلات مالی این تیم نظامی نیز بر کار تیم تاثیرگذاشته و باید دید نیروی زمینی همچنان تحت تاثیر این وضعیت است و در گرگان به مشکل می‌خورد یا می‌تواند با یک برد خارج از خانه خودش را از بحران موجود بیرون بیاورد. البته این را نیز نباید فراموش کرد که شهرداری گرگان نیز به این پیروزی نیاز دارد و در صورت باخت در خانه قطعا مشکلاتش بیشتر از همیشه خواهد شد.

برنامه هفته شانزدهم:

مهرام – دانشگاه‌آزاد – ساعت 16

پتروشیمی – شهرداری تبریز – ساعت 16

شهرداری گرگان – نیروی زمینی – ساعت 16

رعد پدافند – یس‌آل گرگان ساعت 16

نفت‌آبادان در این هفته استراحت دارد.

جدول‌ رده‌بندی لیگ برتر که در سایت فدراسیون منتشر شده‌است: 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.